„Spoofing”, cea mai nouă escrocherie din România! Poliția se confruntă cu un val de victime

Publicat: 17 mart. 2024, 15:50, de Filon Stan, în SOCIAL , ? cititori
„Spoofing”, cea mai nouă escrocherie  din România! Poliția se confruntă cu un val de victime
„Spoofing”, cea mai noua escrocherie din Romania

Poliția Română trage un semnal de alarmă, după ce s-a confruntat cu un val de plângeri venite din partea românilor înșelați printr-o nouă escrocherie. Vezi în rândurile de mai jos cum să te protejezi de ”Spoofing”.

„Spoofing” este cea mai nouă escrocherie din România! Mințile criminale din țara noastră nu dorm niciodată, ci par doar să producă noi și noi escrocherii. Ultima dintre acestea a umplut cu victime sălile de așteptare de la Poliție.

„Spoofing” îi lasă pe români fără bani

Escrocii țintesc prin ”spoofing” clienții băncilor din România. Victimele sunt contactate fie prin SMS, fie direct la telefon de persoane care pretind că sunt de la departamente antifraudă ale băncilor. Sub pretextul unei plăţi „suspecte”, aceste persoane solicită date de pe card şi codul de securitate. Odată oferite aceste date, victimele rămân fără bani în cont.

Poliţia trage un semnal de alarmă și spune că reprezentanţii unităţilor bancare vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS.

„Într-un astfel de context, victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezintă drept angajaţi ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituţii bancare din România. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităţilor bancare. Apelantul pretinde că există o plată suspectă şi solicită informaţii personale, datele de pe card şi codul de securitate pentru a anula acea tranzacţie. Este important să reţineţi că instituţiile bancare nu vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!”; transmit, printr-un comunicat dat publicităţii duminică, reprezentanţii Poliţiei.

Oamenii legii recomandă utilizatorilor de servicii bancare să verifice întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date personale. Mai trebuie menționat faptul că deţinătorii de carduri bancare nu trebuie divulge niciodată informaţii personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute.

„Dacă aveţi orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactaţi direct instituţia bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale”, este mesajul autorităţilor către clienţii băncilor.