Ștefan Roșeanu la Dialogurile Puterii: ”Întotdeauna vom merge foarte mult cu trenul de la Satu Mare la Constanța”

Publicat: 19 ian. 2024, 16:00, de Cristian Matache, în ACTUALITATE , ? cititori
Ștefan Roșeanu la Dialogurile Puterii: ”Întotdeauna vom merge foarte mult cu trenul de la Satu Mare la Constanța”

Ștefan Roșeanu, președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară, a explicat la Dialogurile Puterii, de ce pe rutele feroviare lungi vom merge tot timpul mai multe ore.

Dese sunt luările de poziție sau textele jurnalistice care arată cât de praf este infrastructura feroviară și, în sprijinul ideii, aduc în discuție celebra cursă Satu Mare-Constanța-Mangalia care face 17-20 de ore. Mai repede ajungi cu avionul în Noua Zeelandă.

Ștefan Roșeanu, prezent la Dialogurile Puterii, explică de ce mergem atât de mult cu trenul pe distanțele lungi.

”Întotdeauna vom merge foarte mult. Din fericire, avem o țară mare și speră că va rămâne o țară mare. Avem ruta Satu Mare – Constanța – Mangalia. Este o rută de aproximativ 1.000 de kilometri. Chiar dacă va merge cu o viteză comercială de 100 la oră, tot vor însemna 10 ore. Dar astăzi facem într adevăr normal peste 17 ore, pentru că, printre altele, în momentul în care trenul ajunge în zona de sud a Clujului, intră deja în zonele în care încă sunt șantierele de modernizare ale celebrului Coridor IV. Și atunci există aceste întârzieri generate de zonele de șantier. Am mai spus și altădată, chiar dacă în tren noi ne detașăm de relația cu infrastructura, dar așa cum în calitate de șofer ne enervăm când mergem pe un drum și ajungem la un semafor de lucrări și trebuie să stăm la acel semafor, același lucru se întâmplă și pentru tren. Deci, dacă el ajunge într o zonă unde compania de infrastructură lucrează, normal că nu poate să meargă cu viteza programată”, a spus Roșeanu.

Acesta spune că zonele cu lucrări, trenul va fi înlocuit de autocare. ”Pe model occidental, am reușit să introducem în legislația românească acest serviciu de înlocuire a trenurilor cu autocare pe perioada șantierelor și în. Am spus că în zona Cluj-Oradea avem această zonă pilot care nu vrem să o lungim foarte mult, doar să învățăm toate procedurile, pentru că una este ce știm din birou și alta este ceea ce ne lovim în relația de zi cu zi”, a mai spus Roșeanu.

Mai mult puteți afla din interviul care va apărea la ora 18:00 pe toate platformele Puterea.