Taylor Swift, ca indicator macroeonomic

Publicat: 14 apr. 2024, 16:52, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în LIFESTYLE , ? cititori
Taylor Swift, ca indicator macroeonomic

Taylor Swift bate, în prezent, record după record. Și nu doar când vine vorba de premii muzicale. Superstarul american devine, de asemenea, din ce în ce mai mult un factor economic. Ba chiar a apărut și un termen nou: „Swiftonomics”!

Taylor Swift este acum o lumină strălucitoare și dincolo de granițele SUA. Cântăreața bate în mod regulat recorduri – și nu doar la ceremoniile de premiere muzicale precum Grammy, pe care acum l-a câștigat de 14 ori. Swift a devenit un adevărat factor economic. Oriunde cântă, casele de marcat sună. Acest lucru crește chiar și performanța economică a unor țări întregi

Până la 800 USD pentru un bilet la concertele Swift

Succesul lui Taylor Swift se bazează în primul rând pe o armată de fani loiali răspândiți în întreaga lume. Majoritatea sunt femei și mileniali, adică născuți între 1981 și 1996. Cântăreața este urmărită de peste 280 de milioane de oameni doar pe platforma Instagram.

Swift a ajuns recent pe locul cinci pe lista Forbes a celor mai influente femei din lume. În 2023, revista Time a numit-o Persoana Anului.

Averea personală a lui Swift este estimată la peste un miliard de dolari. Acest lucru s-a datorat, în primul rând, turneului său din SUA de anul trecut. Concertele au avut o asemenea importanță economică pentru locații, încât banca centrală regională din Philadelphia a menționat-o pe tânăra de 34 de ani într-un raport economic pentru că performanțele sale au dus la cheltuieli de consum în valoare totală de 4,6 miliarde de dolari. Swift a depășit astfel producția economică a 35 de state din SUA.

Biletele pentru concerte costă între 200 și 800 de dolari în vânzări regulate și de multe ori mult mai mult pe piața secundară. În plus, mulți vizitatori au cheltuieli suplimentare pentru călătorie, cazare, mâncare, băuturi și ținute. Filmul de concert „Taylor Swift: The Eras Tour”, care a fost lansat anul trecut, a adus și bani în cufere. A fost difuzat în aproximativ 8.500 de cinematografe din peste 100 de țări. Acest lucru a adus peste 260 de milioane de dolari pentru propria companie de producție a lui Swift.

Taylor Swift scumpește hotelurile

Taylor Swift va veni, de asemenea, în Germania pentru cinci concerte, ca parte a „The Eras Tour” din vară. Pe lângă Gelsenkirchen și München, ea va susține și două reprezentații la Hamburg. Numai acolo, asociația de hoteluri și restaurante DEHOGA așteaptă să vină în oraș peste 100.000 de fani, așa-numiții Swifties – adesea cu călătorii lungi.

Prețurile pentru rezervările la hotel au crescut deja semnificativ în cele două zile de concert din iulie. În unele cazuri, acestea s-au scumpit de patru ori. În plus, există restaurante complet rezervate. Se poate observa că nu mai este vorba doar de a merge la un concert, ci evenimentele sunt văzute ca un eveniment, spune Kathrin Wirth-Ueberschär de la DEHOGA din Hamburg. Drept urmare, oamenii stau mai mult în oraș și cheltuiesc mai mult, potrivit expertului.

„Swiftonomics” provoacă furori

Boom-ul economic temporar din jurul concertelor Taylor Swift din fiecare locație este denumit „Swiftonomics”. Cuvântul despre succesul și potențialul său economic s-a răspândit de mult în întreaga lume. Din ce în ce mai multe țări și orașe își doresc o parte din plăcintă. De exemplu, Indonezia a intrat recent în centrul atenției. În ciuda tuturor eforturilor de a organiza concerte la nivel local, nu a reușit.

În schimb, în apropiere, în Singapore, au avut loc șase concerte în martie. Dar guvernul indonezian nu este primul care a încercat să „o prindă” pe Swift: divapop a primit invitații să susțină concerte de la premierul canadian Justin Trudeau, președintele Chile sau primarul capitalei ungare, Budapesta. Unele încercări au fost parțial reușite. De exemplu, Swift a adăugat programului turneului său câteva opriri în Canada.

Afacerile lui Swift în modă și merchandising

Taylor Swift nu este doar o câștigătoare multiplă Grammy, ci și un reper de stil. Zilele „fetei de la țară” au trecut de mult. Acum apare în ținute uluitoare la concerte și evenimente. Ceea ce poartă ea este de obicei epuizat într-un timp foarte scurt.

În plus, Swift a construit o linie de produse de merchandising de success, care cuprinde inclusiv îmbrăcăminte, bijuterii și parfumuri.

Experții au calculat că fiecare participant la concertele Taylor Swift cheltuiește, în medie, mai mult de 1.300 de dolari. Pe lângă prețul biletului, o mare parte din acești bani sunt cheltuiți pe mărfuri din colecția Swift.

Câți bani va aduce acest lucru în cele din urmă nu este complet clar. Ceea ce se știe, totuși, este că anul trecut se spune că starul pop a câștigat mai mulți bani din marfă decât a câștigat rapperul Drake din concertele sale – cel puțin 183 de milioane de dolari