Cercetarea, realizată pe 1.200 de tineri, s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România – membri ai generației Z (cei născuți după 1995, cunoscuți și ca iGeneration, Centennials sau „nativii digitali”), în ultimele luni ale acestui an.
,,Prin acest studiu ne-am propus să analizăm comportamentele și stările tinerilor din România, interesele și motivațiile lor, în acest context pandemic, comparativ cu ceea ce a însemnat 2020 pentru ei, astfel încât să le putem înțelege deciziile de acțiune și consum, planurile de dezvoltare, precum și percepția asupra lumii de astăzi și a noii realități”, punctează Alin Claudiu Apostu, coordonator al studiului Insights și Project Manager în cadrul programelor naționale „Insights” și „Vreau să fiu Antreprenor”.
În 2021, generația Z are stări emoționale fluctuante și probleme financiare La un an și jumătate de la începutul pandemiei de COVID-19, tinerii generației Z din România au mărturisit că se simt mai obosiți, că se confruntă cu stări emoționale fluctuante (49% în 2021 vs 37% în 2020), dar și cu momente de incertitudini referitoare la perioada ce va urma, luând în calcul și actualele tensiuni din sfera personală și profesională (32% în 2021 vs. 26% în 2020).