Tot ce trebuie să știi despre talonul de pensie electronic. Ce avantaje are?

Publicat: 07 mart. 2023, 09:15, de Teodora Dinu, în SOCIAL , ? cititori
Tot ce trebuie să știi despre talonul  de pensie electronic. Ce avantaje are?

Din ce în ce mai mulți pensionari au renunțat la celebrul talon mov de pensie. Locul acestuia a fost luat de talonul de pensie electronic. Fiecare pensionar îl poate obține, având chiar mai multe beneficii.

Toți pensionarii care au optat pentru încasarea pensiei într-un cont bancar pot să obțină documentul de informare cu privire la plata drepturilor care se achită prin intermediul caselor teritoriale de pensii (talonul de pensie) prin e-mail și în contul din portalul CNPP.

La sfârșitul anului trecut, peste 11.000 de pensionari au cerut să primească talonul de pensie electronic. În România, sunt peste cinci milioane de pensionari și doar jumătate dintre ei primesc banii pe card. Totuși talonul de pensie electronic ajunge destul de greu la pensionarii români. Mulți nu știu de el, iar alții nu prea se descurcă cu sistemul online.

Talonul de pensie electronic poate fi obținut de orice pensionar român și are niște beneficii în plus, spre deosebire de celebrul talon mov.

Documentul ar trebui să fie primul pas spre digitalizarea sistemului național de pensii. În plus, pensionarii care nu vor să mai aștepte poștașul acasă pot beneficia de acest talon de pensie electronic.

Procedura de obținere a talonului de pensie electronic necesită totuși un drum la Casa de Pensii.

Pașii necesari pentru obținerea talonului de pensie în format electronic

Îți trebuie o adresă de mail validă, cu nume și parolă.

Se accesează site-ul Casei Naționale de Pensii pentru a-ți deschide un cont online. Acolo se completează un formular, iar site-ul generează o cerere.

 Cu cererea printată, se merge la Casa de Pensii, unde angajații instituției verifică documentele și activează contul. Tot acolo primești o foaie cu opt instrucțiuni, pentru a putea accesa contul online.

Pe mail se primește un link care este valabil 72 de ore. Odată accesat link-ul, sistemul te obligă să îți setezi o parolă, apoi primești o nouă cerere pe care trebuie să o printezi, semnezi, scanezi și să o introduci în platformă.

Va fi generat documentul de informare, cunoscut drept talonul de pensie electronic.

La ce folosește talonul de pensie electronic?

Talonul de pensie electronic ține loc vechiului talon de pensie și, în plus, conține un cod QR pe care îl poți prezenta la medicul de familie, la spital sau în călătoriile cu trenul.

Documentul de informare în format electronic este acceptat ca document valid în relația cu toate instituțiile și autoritățile publice. Instituțiile și autoritățile publice care îl solicită nu vor condiționa oferirea de informații sau de servicii de prezentarea documentului în format fizic.

Documentul de informare în format electronic conține toate elementele de identificare unică de pe documentul fizic omolog.

Alte servicii oferite în sistem electronic:

Depunere cereri privind:

– pensiile și asigurările sociale

– evidența contribuabililor

– sistemul de accidente de muncă și boli profesionale

Vizualizare date din sistemul public de pensii:

– date din carnetele de muncă

– stagiile anuale și lunare aferente perioadei începând cu aprilie 2001

– informații din declarațiile D112 depuse de angajatori

– informații referitoare la viramentele la PILON II de pensii private

– informații referitoare la pensia comunitară

– informații referitoare la debitele din executare silită

– informații referitoare la fișa financiară

Citeste si: Ce se întâmplă cu pensiile speciale. Cele 4 scenarii de la Banca Mondială