Tramvaiul 41, suspendat 10 zile în octombrie. Schimb de reproșuri între PMB și Ministerul Transporturilor

Utilizatorii liniei de tramvai 41 vor fi nevoiți să folosească autobuzele pentru a călători între Ghencea și Piața Presei Libere timp de 10 zile în luna octombrie.

Pe 24 august, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, anunța că intenţionează să aibă o discuţie cu primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, pentru a îi solicita să sprijine toate activităţile necesare pentru darea în trafic a Magistralei de metrou M5.

Mesajul lui Bode avea ca țintă Primăria Municipiului București (PMB) care, în opinia ministrului, nu cooperează pentru a rezolva rapid problemele din zonă. Mai exact, oficialii Primăriei, după ce au fost inițial de acord cu suspendarea liniei 41 de tramvai în perioada de vară, au revenit ulterior spunând că o „pauză” de circulație poate fi realizată abia în octombrie.

„Ne-au răspuns că în octombrie pot să realizeze această pauză, motivând că nu au suficiente autobuze pentru a înlocui tramvaiul 41 în perioada respectivă. Octombrie înseamnă că sistemul de termoficare este deja în funcţiune, înseamnă că nu putem interveni acolo pentru că suntem obligaţi să mutăm o conductă de termoficare, şi sigur asta înseamnă că vom interveni în zona respectiva şi vom finaliza lucrările la suprafaţă undeva în primăvara anului viitor”, explica Lucian Bode.

După aproape o săptămână, pe 1 septembrie, PMB a trimis și ea un comunicat în care susținea că „respinge ferm afirmațiile lansate în spațiul public de Ministerul Transporturilor, care acuză pe nedrept STB că blochează finalizarea lucrărilor la magistrala Drumul Taberei – Eroilor”.

Conform oficialilor PMB, Metrorex a solicitat STB să suspende timp de 10 zile circulația tramvaiului pe linia 41 pentru a realiza unele lucrări la suprafață. Solicitarea poate fi onorată de STB în luna octombrie, atunci când are loc recepția pentru un nou lot de autobuze hibrid achiziţionate de Primăria Capitalei. „Demersul pentru suspendarea liniei de tramvai presupune alocarea a minim 42 de autobuze, ținând cont că este vorba despre o linie foarte solicitată, cu o capacitate de transport de aproximativ 200.000 de călători zilnic. În contextul pandemiei, întregul parc circulant al STB SA este scos în traseu”, au menționat cei de la PMB.

Mai mult chiar, aceștia consideră că Metrorex este de vină pentru „nesincronizarea” lucrărilor din zonă. „În 2019, linia de tramvai 41 a fost suspendată pe o perioada de două luni, timp în care Primăria Capitalei a derulat lucrări de construire a Pasajului Ciurel peste Şos. Virtuţii şi de reabilitare a Pasajului Grant. La acea dată, au fost trimise solicitări către reprezentanţii Metrorex pentru a executa lucrările de suprafaţă de la magistrala M5, în zona Drumul Taberei, în intervalul respectiv. Metrorex nu a dat curs acelei solicitări la momentul respectiv”, menționează comunicatul PMB.

Din nefericire, schimbul de replici între Primărie și Ministerul Transporturilor nu va rezolva problema bucureștenilor care folosesc zilnic linia 41 de tramvai pentru a se deplasa către locurile de muncă. Este de așteptat ca, în cele zece zile din octombrie, traficul rutier în zona lucrărilor să fie infernal astfel încât chiar și autobuzele care ar trebui să înlocuiască tramvaiele vor avea întârzieri majore.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...