Trenurile CFR Călători ar putea circula de luni pe cei 104 km dintre Ineu (jud Arad) și Brad (jud Hunedoara) tronson care în ultimii ani a fost operat de compania privată Regio Călători, care însă a decis să se retragă de la 1 ianuarie.
Tronsonul este parte a liniei secundare 317 Arad – Ineu – Brad, pe cei 63 km dintre Arad și Ineu are în continuare trenuri compania privată.
Principalele localități deservite sunt Sântana, Pâncota, Ineu, Sebiș și Brad. Linia 317 are 166 km, dar 23 km (porțiunea Arad – Sântana) sunt comuni cu linia 310 (Timișoara – Arad – Oradea).
Pe linia 317 trenurile Regio care nu staționează mult în Gurahonț sau Ineu fac sub 4 ore, dar majoritatea parcurg cei 167 km în 4 ore și jumătate sau mai mult.
În anii 90 pe linia 317 circula și un tren accelerat care făcea cam 3 ore și jumătate și până în 1995 existau și trenuri între Deva și Brad, 36 km, dar o alunecare de teren din 1997 a oprit circulația pe tronson și trenurile nu au mai revenit.
Conform newsar.ro, CFR Călători verifică linia Arad – Brad, pentru repunerea în funcțiune a legăturii feroviare dintre Ineu și Brad.
Conducerea CFR Călători a informat că vineri dimineața, la ora 8, din Gara Arad pleacă un tren de probă spre Brad. Trenul va testa traseul pentru repunerea în funcțiune a legăturii feroviare dintre Ineu și Brad, pe un traseu proiectat și executat cu mai bine de o sută de ani în urmă.
Nu va este rușine sa va lăudați cu asa ceva, ca: Trenurile CFR Călători pe anumite tronsoane scurte ar putea circula de luni pe cei 104 km ? (Sunteți astăzi, vai de mama voastră, va aflați într-o mare groapa de gunoi)
Bine că există și trenuri private în România.
Detalii pe grupul ‘trenuri românești”.
CFR Călători nu dispune de materialul rulant necesar pentru a opera pe această secție de circulație. Uitati-va ce sa intampla de cand s-a introdus mersul cadentat pentru trenurile care circulă în relația București N. – Aeroportul Otopeni. Zilnic sunt întârzieri indirecte ale celorlalte trenuri de călători, infrastructura existentă fiind depășită de necesitățile de exploatare. Restul, e cancan.