Un nou proiect anulat de ministrul Transporturilor: licitația pentru Centura Comarnic

Publicat: 16 ian. 2021, 20:29, de Aurel Drăgan, în News , ? cititori
Un nou proiect anulat de ministrul Transporturilor: licitația pentru Centura Comarnic

Ministerul Transporturilor continuă anularea contractelor sau licitațiilor în derulare pentru a le reface în alte condiții. Anulări care înseamnă amânări de luni sau ani de zile până la începerea construcției și finalizarea drumurilor.

După ce a anulat contractul de modernizare pentru DN 71, pe lotul Bâldana-Târgoviște, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunțat că va fi anulată și licitația pentru proiectarea și construirea centurii cu profil de autostradă de pe lângă Comarnic, după cum scrie Romania-actualități.ro.

Licitația pentru Centura Comarnic, cu o lungime de 5 km, a fost lansată în vara anului trecut. Ministrul susține însă că licitația se bazează pe un studiu de fezabilitate prea vechi, din 2006, care nu mai corespunde cu situația actuală, deși a fost, anul trecut, asumat de conducerea CNAIR.

De asemenea, se susține (și trebuie să âl credem pe cuvânt) că demararea proiectului ar fi însemnat blocaje pe parcurs. Drept pentru care se renunță de tot la proiect.

Referitor la Contractul pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic al Autostrăzii Comarnic- Brașov, acesta este pe cale de a fi semnat. Sunt niște discuții, lipsesc cei 5 kilometri de la Comarnic, ei au fost licitați într-o formă în care NU pot fi construiți, este o procedură care nu poate ajunge la bun sfârșit. Ofertantul ( n.r singurul)  care a depus oferta pentru SF și PT la Comarnic – Brașov să preia și Centura Comarnic pentru proiectare. Sunt lucruri care s-au schimbat la Comarnic. Încerc să-l trec la categoria reparat din mers”, spune Cătălin Drulă.

Se înțelege astfel că licitația actuală va fi anulată, iar proiectul va fi atribuit fără licitație ofertantului câștigător pentru proiectarea autostrăzii Comarnic-Brașov. Aceasta înseamnă că, după semnarea noului contract, vor urma 30 de luni, adică doi ani șu jumătate, pentru realizarea noilor studii de fezabilitate. Abia după aceea vor fi scoase la licitație pentru execuție tronsoanele de autostradă.

Până atunci, aglomerația de pe Valea Prahovei va continua să provoace coșmaruri șoferilor.