Din evidențele ANPC a rezultat faptul că în perioada 1 ianuarie-8 august 2023 au fost înregistrate un număr de 710 reclamații ce vizează transportatorul aerian Wizz Air. În acest context, reprezentanții împuterniciți ai ANPC au aplicat două amenzi contravenționale în valoare de câte 10.000 lei celor două sucursale Wizz de la noi din țară.
Conform documentului semnat de ministrul Oprea, în urma verificărilor realizate de către comisarii ANPC în luna martie 2023, s-a constatat faptul că au fost înregistrate la Registrul Comerțului din România două sucursale ale operatorului aerian, respectiv:
La jumătatea lunii iulie 2023, ANPC a invitat reprezentanții forurilor similare din statele membre la un workshop online pentru a discuta impactul perturbărilor aeriene asupra consumatorilor din fiecare țară, precum și modul de gestionare și rezolvare a reclamațiilor venite din partea acestora. În urma acestei întâlniri, în care imaginea reală a impactului perturbărilor zborurilor Wizz Air Group s-a conturat mult mai bine, s-a stabilit păstrarea legăturii între reprezentanții autorităților de profil din UE, pentru a putea monitoriza evoluția întregii situații, Ia nivel european.
De asemenea, au avut loc mai multe întâlniri, la nivel guvernamental, pentru a discuta această situație și a identifica măsurile care pot fi aplicate. Ministrul Ștefan-Radu Oprea a purtat discuții cu comisarul european pentru justiție și cu atribuții privind protecția consumatorilor, Didier Reynders, despre zborurile întârziate sau anulate din ultima vreme ale companiei Wizz Air în România.
ANPC a efectuat un control tematic, pentru a verifica respectarea drepturilor pasagerilor privind compensarea și asistența acordate acestora în cazul refuzului la îmbarcare și al anulării sau întârzierii zborurilor de către transportatorii aerieni ce operează pe teritoriul României, în temeiul Regulamentului (CE) nr .261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în
În urma verificărilor realizate de către comisarii ANPC în luna martie 2023, s-a constatat faptul că au fost înregistrate la Registrul Comerțului din România două sucursale ale operatorului aerian, respectiv:
La jumătatea lunii iulie 2023, ANPC a invitat reprezentanții forurilor similare din statele membre la un workshop online pentru a discuta impactul perturbărilor aeriene asupra consumatorilor din fiecare țară, precum și modul de gestionare și rezolvare a reclamațiilor venite din partea acestora. În urma acestei întâlniri, în care imaginea reală a impactului perturbărilor zborurilor Wizz Air Group s-a conturat mult mai bine, s-a stabilit păstrarea legăturii între reprezentanții autorităților de profil din UE, pentru a putea monitoriza evoluția întregii situații, la nivel european.
De asemenea, au avut loc mai multe întâlniri, la nivel guvernamental, pentru a discuta această situație și a identifica măsurile care pot fi aplicate. Menționăm aici discuția purtată de domnul ministru Ștefan-Radu Oprea cu comisarul european pentru justiție și cu atribuții privind protecția consumatorilor, Didier Reynders, despre zborurile întârziate sau anulate din ultima vreme ale companiei Wizz Air în România.
ANPC a efectuat un control tematic, pentru a verifica respectarea drepturilor pasagerilor privind compensarea și asistența acordate acestora în cazul refuzului la Îmbarcare și al anulării sau întârzierii zborurilor de către transportatorii aerieni ce operează pe teritoriul României, în temeiul Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91.
Primul transportator aerian autorizat pentru operațiuni aeriene civile de transport aerian public de pe teritoriul României verificat în cadrul acestei campanii a fost compania WizzAir.
Astfel, la data de 4 august 2023, au fost transmise invitații la discuții celor două sucursale din România, prin care ANPC solicita și furnizarea de informații cu privire la:
Totodată, au mai fost cerute informații legate de: