MedLife, venituri de 1,2 miliarde de lei, în primele trei trimestre ale anului

Publicat: 13 nov. 2021, 06:30, de Otilia Caloian, în Business , ? cititori
MedLife, venituri de 1,2 miliarde de lei, în primele trei trimestre ale anului

Grupul MedLife a înregistrat, în primele nouă luni ale anului, venituri de 1,2 miliarde de lei, în creștere cu 56,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.

MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri consolidată pro-formă în valoare de 1,2  miliarde de lei, în creștere cu 56,5% față de aceeași perioadă din 2020, informează un comunicat al companiei. Creșterea raportată vine pe seama crizei de anul trecut, dar are la bază și activitatea intensă din ultima perioadă pe segmentul de laboratoare, clinci în special pe partea de monitorizare a patologiei cronice și a pacienților care au trecut prin Covid. De asemenea, rezultatele sunt puse și pe seama dinamicii înregistrate pe segmentul corporate în contextul sprijinului oferit angajatorilor pentru desfășurarea în siguranță a activității pe perioada pandemiei, dar și pe seama disponibilității de preluare a intervențiilor chirurgicale pentru pacienții cronici și acuți în contextul limitării activității din spitalele de stat odată cu amploarea pandemiei.

În ceea ce privește EBITDA pro-formă, aceasta a înregistrat o creștere de 54,6%, față de aceeași perioadă a anului trecut, cifra raportată pentru primele nouă luni din 2021 fiind de 240,4 milioane de lei, comparativ cu 155,4 milioane de lei, înregistrați în 2020.

Românii, din ce în ce mai preocupați de prevenție

Potrivit reprezentanților companiei toate liniile de business au fost pe un trend ascendent în primele nouă luni ale anului, ceea ce indică atât o preocupare mai ridicată a românilor pentru zona de prevenție, cât și o mai mare deschidere a pacienților de a accesa servicii și de realiza intervenții chirurgicale în spitale private, în contextul presiunii generate de pandemie în sistemul public de sănătate.

“Primele 9 luni ale acestui an au păstrat un trend foarte dinamic, iar rezultatele confirmă eforturile noastre strategice de a investi în zona de laboratoare, clinci și spitale. De altfel, vom continua să ne concentrăm atenția în această direcție, planurile de dezvoltare vizând, printre altele, adaptarea conceptului de clinică, care să fie non-stop la dispoziția pacientului, amenajarea celui mai modern laborator de cercetare în domeniul virusologiei și extinderea spitalelor din portofoliu în regim de spital pavilionar, astfel încât pacienții să poată accesa servicii de la A la Z în centre medicale multidisciplinare la nivel național”, a declarat Mihai Marcu, CEO și Președinte MedLife Group.

Continuă extinderea și achizițiile în segmentul oncologiei

Planul de achiziții și de dezvoltare la nivel de grup s-a concentrat, într-o mare măsură anul acesta, pe zona de servicii de diagnostic și tratament oncologic, MedLife semnând, de curând, preluarea a două centre de referință în domeniu, Neolife Medical Center și OncoCard Brașov. Acestea sunt cele mai mari tranzacții anunțate de companie în 2021, care urmează să fie aprobate de Consiliul Concurenței.

“Programul de achiziții este în continuare activ, suntem în discuții înaintate pentru încă o tranzacție cheie, pe care sperăm să o anunțăm până la finalul anului. De asemenea, avem în intenții alte două-trei tranzacții de M&A. Avem ambiții importante pe zona de dezvoltare, iar planul de extindere, organic sau prin achiziții, va continua într-un mod susținut și în anii ce urmează”a adăugat Mihai Marcu.

De asemenea, compania continuă procesul de dezvoltare a proiectului MedPark, cel mai mare hub medical din țară. Conform reprezentanților MedLife, proiectul pilot ar urma să fie lansat la București în 2-3 ani, urmând ca modelul să fie replicat și în alte orașe mari din țară, precum Brașov, Sibiu, Cluj, Arad.

În ceea ce privește perspectivele financiare pentru finalul anului 2021, după ce anul trecut a atins pragul de un sfert de milliard de euro, MedLife are premise să devină anul acesta prima companie medicală privată din România care ajunge la o treime de milliard de euro.

Otilia Caloian și-a început cariera jurnalistică la începutul anilor 2.000. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Finanțe-Bănci. Este specializată în jurnalismul economic și de ... vezi toate articolele