Podul suspendat peste Dunăre se leagă de acum direct de Brăila! Drum liber până în Tulcea (VIDEO)
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/06/podul-suspendat-peste-dunare1.jpg)
De vineri, toate drumurile din Brăila duc la podul suspendat peste Dunăre, cel mai mare din România și al treilea din Europa (ca dimensiune). De la ora 10.00 a fost deschisă circulația pe drumurile care fac legătura cu podul suspendat peste Dunăre. Mai exact, începând de astăzi se poate circula de la Brăila la Jijila (județul Tulcea).
Podul suspendat peste Dunăre se leagă de acum direct de Brăila
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, toți cei 19 km ai drumului de legătură (Brăila – Jijila) și pasajul CF Brăila – Galați (220 metri), sunt acum deschise circulației, a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Întregul proiect a fost construit prin fonduri europene nerambursabile de o Asociere de firme din Japonia și Italia (IHI-Webuild), iar garanția pentru execuția lucrărilor este de 10 ani.
Anunțul directorului CNAIR vine după ce, săptămâna trecută, pe drumul de legătură Brăila – Jijila, care fusese deja asfaltat și se pregătea să intre în faza de recepție a lucrării, au apărut unele probleme în zona kilometrului 8, motiv pentru care s-a procedat la efectuarea de lucrări de reparații și de consolidare a infrastructurii rutiere.
Și podul suspendat peste Dunăre a creat mari probleme! De la deschiderea lui în urmă cu doi ani (6 iulie 2023), constructorul a mers din reparație în reparație. Partea carosabilă a fost asfaltată și reasfaltată de cinci ori până când s-a descoperit rețeta minune de mixturi bituminoase care să reziste. Traficul pe calea 1 a podului suspendat de la Brăila a fost reluat pe 3 iunie, după noi lucrări de reasfaltare demarate în luna aprilie. Ca formulă asfaltică a fost folosită noua rețetă de mixturi bituminoase utilizată în octombrie 2024 pentru reasfaltarea căii 2 de rulare, care s-a comportat bine peste iarnă. Acum se pare că problemele au dispărut, iar podul a trecut testul recepției finale.
4 milioane de autovehicule au traversat, în doi ani, podul suspendat de la Brăila
La începutul acestei săptămâni, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu, anunța într-o postare pe Facebook faptul că „a început recepția lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila“. Potrivit sursei citate, din momentul în care a fost dat în trafic podul suspendat (6 iulie 2023) și până în prezent, au fost înregistrate nu mai puțin de 4.000.000 de treceri, adică patru milioane de mașini au trecut Dunărea pe acest pod.
Podul suspendat peste Dunăre Brăila – Tulcea este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România și al treilea din Europa (ca dimensiune).
„Investiția a presupus amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal are două benzi pe sens și leagă județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin are o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, sunt realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare“, era descrierea făcute de Irinel Ionel Scrioșteanu.
Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în apropierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.
Podul suspendat are senzori care indică umezeala
La podul suspendat peste Dunăre a fost montat și funcționează un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile sunt izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior este permanent dezumidificat și monitorizat astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv.
„Pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată, tablierul este și el dezumidificat în interior. Anumite rigidizări longitudinale sunt utilizate drept canale pentru distribuția aerului dezumidificat în spațiul intern al tablierului. Un sistem de senzori monitorizează asigurarea păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă oxidarea. Se va menține o umiditate relativă sub 40%, pentru a nu exista coroziune și pentru a permite circulația pe pod în siguranță, în orice anotimp“, a mai explicat Scrioșteanu.
Structura podului este alcătuită din 86 de segmente de tablier metalic. Acestea formează structura suprafeței de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Focșani – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat să conecteze Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.