Criza pieselor auto a fost provocată de sancțiuni occidentale introduse în urma conflictului ruso-ucrainean. Concediile de vară, care erau prevăzute a fi efectuate în perioada 25 iulie-14 august, au fost devansate începând cu 4 aprilie, a comunicat producătorul auto agenţiilor de presă ruseşti. Avtovaz are mai multe zeci de mii de angajaţi.
Grupul auto a precizat că trimiterea angajaţilor în concediu va permite companiei „să acumuleze componentele necesare pentru a asigura o funcționare mai stabilă, începând cu data de 25 aprilie, a uzinelor de la Togliatti şi Izhevsk”, care au oprit activitatea la începutul lunii martie. Pe lângă prăbuşirea rublei, care ar urma să afecteze posibilitatea ruşilor de a achiziţiona automobile importate, numeroşi constructori auto şi-au anunţat încetarea producţiei şi/sau a vânzărilor de automobile şi componente în Rusia, relatează agerpres.ro.
Renault are cea mai mare expunere pe piața rusească. Potrivit sursei citate, grupul auto Renault, proprietarul Dacia, are o expunere deosebită pe Rusia. Renault deţine un pachet de 68% din acţiunile Avtovaz, producătorul automobilelor marca Lada din perioada sovietică.
În total, Renault depinde de Rusia pentru aproximativ 10% din veniturile sale, ceea ce înseamnă că are cea mai mare expunere pe această piață, comparativ cu alţi mari producători auto internaţionali. Renault controlează aproximativ 30% din piaţa auto din Rusia şi aproape 40.000 de angajaţi în această ţară.