„Într-adevăr, urmează să avem multă activitate în anii următori și, din cauza condițiilor economice de pe anumite piețe, acest lucru ne-a determinat să subcontractăm în Europa de Est din motive de cost. România este un compromis bun între Franța și țările mai îndepărtate. Este o schemă care ne va permite să avem o nouă capacitate de producție în Europa, rămânând în același timp suficient de competitivi, per total, pentru a menține și chiar a dezvolta activitatea în Franța”, a declarat Vincent Faujour, potrivit Mer et Marine.
Constrângerile contractuale și economice au determinat Piriou să achiziționeze ATG Giurgiu, cu toate că avea deja un șantier naval în Vietnam, unde a construit multe nave. „De exemplu, răspundem la licitații europene pentru care putem produce oriunde în Europa, dar nu altă parte – de exemplu, în Vietnam. Pentru noi, Giurgiu reprezintă o capacitate suplimentară în Europa pe piețe care nu vor fi abordate cu Vietnamul”, a adăugat Vincent Faujour.
Prin investiția în România, grupul breton nu va reloca activitatea franceză, ci va reloca în Europa o parte din activitățile pe care le desfășura în Asia, a explicat președintele Piriou.
„Prin România, Piriou nu va reloca activitatea franceză, ci va reloca o parte din activitățile sale asiatice în Europa. Iar dorința noastră de a întări Vietnamul pe piața asiatică va face posibil și să fie dezvoltate acolo anumite proiecte de care vor beneficia birourile de proiectare din Concarneau”, a mai spus el.