Scăpați de cea mai agresivă perioadă a pandemiei, spaniolii nu par convinși de noile modele lansate în 2020 de Dacia, Sandero și Sandero Stepway. În plus, față de Franța, în Spania Dacia are și noul Logan. Marca românească a înregistrat un volum de 2.369 de mașini vândute cu numai 100 peste mai 2020, perioadă de lockdown.
Până acum, cu avansul din primele luni ale anului, Dacia are un volum înmatriculat de 12.298 autoturisme, pe piața din Spania, față de 10.239 câte avea în 2020, în perioada similară.
Adică jumătate din creșterea totală a pieței, de 40%. În schimb, alte mărci au profitat de relansarea vânzărilor, multe dintre ele raportând creșteri cu trei cifre: SEAT, Skoda, Kia, au înregistrat peste 300% creșteri în mai, VW, Opel, Citroen, peste 200%, și aproape toate celelalte au avut un avans de peste 100%.
Pe branduri, Dacia a înregistrat 962 de Sandero înmatriculate în mai, în scădere cu 38% față de anul trecut, în timp ce Logan, cu doar 73 de exemplare, a scăzut cu 18%. Sunt pe plus Duster, cu 958 de unități și o creștere cu 87%, dar și Lodgy, cu 285 de exemplare și un avans de 216%.
Cert e că niciun model Dacia nu se mai află în top 10 al celor mai vândute mașini din Spania, top condus de Sandero în 2020, depășind inclusiv SEAT Leon. În acest moment, liderul pieței este SUV-ul SEAT Arona.