Daniel Băluță dezvăluie amănunte despre Aeroportul București-Sud

Publicat: 24 mai 2024, 10:25, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în Transporturi , ? cititori
Daniel Băluță dezvăluie amănunte despre Aeroportul București-Sud
Foto: Primărie Sector 4

Noul Aeroport București-Sud, ce urmează a fi construit la sud de Capitală, în urma unui parteneriat ce va reuni autorități locale și centrale cu atribuții în domeniu, va fi dimensionat astfel încât să poată deservi peste 11 milioane de pasageri, într-o primă fază, cu posibilitatea de extindere pentru a acomoda peste 20 de milioane de pasageri în etapa a doua și să permită transportul pe cale aeriană a cel puțin 30.000 de tone de mărfuri, a anunțat astăzi Daniel Băluță.

Aceasta este concluzia studiului de oportunitate referitor la noul Aeroport București-Sud elaborat de către un consorțiu de specialiști, din care fac parte și reprezentanți ai companiei SETEC din Franța, societate cu experiență vastă în studierea, proiectarea și realizarea de aeroporturi la nivel global, atât în Europa, cât și în America de Sud, Africa și Asia.

Potrivit studiului menționat, noul aeroport internațional al Bucureștiului va fi construit în imediata apropiere a localității Adunații Copăceni din județul Giurgiu, situată la 24 de kilometri de centrul capitalei României și la o distantă de 43 de kilometri față de granița cu Bulgaria.

Aeroportul București-Sud

Proiectul noului Aeroport București-Sud a fost prezentat azi

„Ceea ce am început de acum un an ca idee, ca dorință, astăzi prinde contur. În urma asocierii cu Consiliul Județean Giurgiu, am pus baza unei structuri care va pune în practică acest proiect existent, ca intenție, încă din anul 1973. Împreună am făcut primul pas, alături de partenerii francezi de la Setec, cu experiență vastă în privința infrastructurii aeroportuare. Bucureștiul este polarizat, a existat o diferență foarte mare între nordul și sudul Bucureștiului, fapt ce produce consecințe grave, ce face nordul orașului să fie sufocat de propriul succes. Avem o necesitate majoră pentru zona de sud a orașului. Și economic, dar și în privința infrastructurii. Acesta este fundamentul inițierii procedurilor despre care vorbim. Sunt convins că împreună cu partenerii noștri, vom reuși să ducem la capăt acest proiect”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Noul aeroport București-Sud va avea un impact semnificativ în infrastructura aviatică națională

Înființarea noului aeroport în zona de sud a Bucureștiului marchează un moment semnificativ în dezvoltarea infrastructurii de aviație a României și a regiunii de sud-est a Uniunii Europene, însă, va satisface, totodată, și cerința imperativă a decongestionării traficului aerian din zona Capitalei, concentrat acum doar pe Aeroportul Otopeni. Aici, conform specialiștilor, estimările arată faptul că în următorii ani, traficul de pasageri ar putea crește semnificativ (până la aproximativ 65 de milioane de pasageri anual, în 2050), iar în aceste condiții, în care nu sunt prefigurate intenții de extindere a capacității de transport a aerogării din Otopeni, luarea în considerare a unui nou aeroport ar putea asigura o gestionare mai eficientă a traficului și o experiență mai bună pentru pasageri.

„Transportul rămâne problema noastră numărul 1, fluidizarea traficului este provocarea noastră, a tuturor, pentru că un trafic congestionat înseamnă foarte multă poluare, pentru copiii noștri, pentru tinerii noștri, pentru noi toți. De aceea, pentru perioada următoare ne-am propus, ca împreună, să prelungim rețeaua de metrou și aici vreau să-i aduc felicitări prietenului meu Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, care are deja un avans cu magistrala M4. Vrem să dezvoltăm și magistralele M2 și M7, trebuie să unim Bucureștiul cu Ilfovul și invers, așa vom combate eficient traficul. Un astfel de proiect, un aeroport în sudul Capitalei, este așteptat de peste 20 de ani, de aceea vreau îl felicit pe Daniel, dar și pe echipa sa, pentru eforturile depuse în vederea realizării unui astfel de obiectiv extrem de important pentru dezvoltarea Capitalei”, a declarat Gabriela Firea, prezentă la lansarea studiului.

Potrivit estimărilor specialiștilor, studiul de prefezabilitate ar urma să fie finalizat în luna august 2024, iar un an mai târziu, în septembrie 2025, să fie disponibile atât studiul de fezabilitate, cât și Planul Urbanistic Zonal. În octombrie 2025 este estimat debutul procedurilor de proiectare și execuție, proiectul urmând a fi finalizat în termen de cel mult trei ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.