De câtă Vitamina D avem nevoie pentru o sănătate bună

Vitamina D este esențială pentru o sănătate bună. Este adesea denumită „vitamina soarelui” și este produsă în pielea noastră atunci când ne expunem la lumina soarelui.

Deficiența de vitamina D este una dintre cele mai comune deficiențe de nutrienți din lume. Vitamina D este o vitamină solubilă în grăsimi care este implicată în multe funcții esențiale ale corpului.




Vitamina D este reduce inflamația, susține imunitatea și ajută organismul să absoarbă calciul, care este necesar pentru a construi și a menține oasele sănătoase.

Aproape fiecare celulă din corp are un receptor pentru vitamina D. Este esențială pentru multe procese și poate ajuta la protejarea împotriva cancerului dar și la reglarea sistemului neuromuscular. Vitamina D joacă, de asemenea, un rol major în ciclul de viață al celulelor umane, spun specialiștii de la revivit.ro.

Cât de frecvent este deficitul de vitamina D?

În ciuda importanței sale, deficiența de vitamina D este frecventă, iar studiile sugerează că peste 50% din populație are niveluri insuficiente ale acestui nutrient esențial.

Este posibil ca anumite persoane să nu poată produce sau absorbi în mod corespunzător vitamina D, având astfel un risc crescut de deficiență, inclusiv: persoanele închise în casă, persoanele care poartă haine care acoperă cea mai mare parte a pielii, sugarii alăptați care nu primesc un supliment de vitamina D, vârstnicii, persoanele cu piele întunecată, persoanele care sunt supraponderale sau care suferă de obezitate.

La adulți, o deficiență de vitamina D poate provoca slăbiciune musculară, intensifica pierderea osoasă și crește riscul de fracturi.

La copii, o deficiență severă de vitamina D poate provoca întârzieri în creștere și rahitism, o boală în care oasele devin moi.

În plus, deficiența de vitamina D este legată de mai multe tipuri de cancer, diabet de tip 1, scleroză multiplă, hipertensiune arterială și probleme cu tiroida.

Care sunt principalele surse de vitamina D?

Putem obține vitamina D din expunere solară, din alimente și din suplimente cu vitamina D.

Nivelul de vitamina D poate scădea în timpul lunilor de iarnă din cauza lipsei de lumină solară suficientă. În acest caz, poate fi necesar să ne bazăm pe dietă sau suplimente cu vitamina D, precum și pe vitamina D care este stocată în grăsimea corporală.

Aportul de vitamina D din alimente este, în general, destul de scăzut, deoarece foarte puține alimente conțin cantități semnificative.

Ce alimente conțin Vitamina D

Alimentele care conțin vitamina D includ peștii grași precum somonul sălbatic, macroul sălbatic, uleiul din ficat de cod, ton conservat în apă și sardine conservate în ulei, ciupercile expuse la lumină ultravioletă, gălbenușuri de ou, brânză, ficat de vită sau de vițel, lapte sau iaurt îmbogățit cu vitamina D.

Câtă vitamina D ar trebui să luăm?

De câtă vitamina D avem nevoie depinde de mulți factori. Aceștia includ: vârstă, rasă, latitudine, sezon, expunere solară și îmbrăcăminte.

Presupunând că o persoană nu primește practic vitamina D de la soare – și că această persoană primește cantități adecvate de calciu – Institutul Național de Medicină al SUA recomandă obținerea următoarelor cantități de vitamina D din dietă sau suplimente:

Sugari cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 luni: aport adecvat, 400 UI/zi; nivel superior de aport maxim sigur, 1.000 UI/zi

Sugari cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 luni: aport adecvat, 400 UI/zi; nivel superior de aport maxim sigur, 1.500 UI/zi

Vârsta 1-3 ani: aport adecvat, 600 UI/zi; nivel superior de aport maxim sigur, 2.500 UI/zi

Vârsta 4-8 ani: aport adecvat, 600 UI/zi; nivel superior de aport maxim sigur, 3.000 UI/zi

Vârsta 9-70: aport adecvat, 600 UI/zi; nivel superior de aport maxim sigur, 4.000 UI/zi

Vârsta 71+ ani: aport adecvat, 800 UI/zi; nivel superior de aport maxim sigur, 4.000 UI/zi

UI – unități internaționale

Așadar, aportul recomandat de vitamina D este de 400–800 UI/zi sau 10–20 micrograme. Cu toate acestea, unele studii sugerează că este necesar un aport zilnic mai mare de 1.000–4.000 UI (25–100 micrograme) pentru a menține nivelurile optime din sânge.

Multivitaminele, probioticele, Omega-3 și suplimentele precum vitamina D pot reduce riscul de infectare cu SARS-CoV-2, virusul care produce COVID-19, mai ales în rândul femeilor. Este concluzia unui studiu publicat în revista British Medical Journal Nutrition Prevention & Health (BMJ), relatează EFE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole

Austria este una dintre țările care se opune ca România să adere la spațiul Schngen SURSA FOTO: https://www.schengenvisainfo.com/

Ce a cerut Austria ca România să intre în Spațiul Schengen

Refuzul categoric al Austriei de a intra România în Spațiul Schengen ascunde o mulțime de interese economice și financiare uriașe. Potrivit informațiilor noastre provenite din...

Un autocar cu 44 de pasageri a luat foc pe A1,...

Un autocar în care se aflau 44 de pasageri a luat foc marți dimineață, pe autostrada A1, între Sebeș și Sibiu. Călătorii au reușit...