Dragoş Anastasiu: Ne trebuie OMD Predeal; sunt bani şi lumea vrea să investească

Publicat: 15 sept. 2022, 17:31, de Ziarul Puterea, în Business , ? cititori
Dragoş Anastasiu: Ne trebuie OMD Predeal; sunt bani şi lumea vrea să investească

Înfiinţarea Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) Predeal este necesară şi sunt convins că se va face foarte curând, iar în secunda în care va exista o strategie vom putea atrage fonduri de la bugetul naţional, europene şi private, pentru că sunt bani şi lumea vrea să investească, consideră antreprenorul Dragoş Anastasiu.

Administrarea Hotelului Orizont 4* din Predeal a fost preluată la jumătatea acestui an de firma de consultanţă în management hotelier The Makers, susţinută de patru acţionari: Dragoş Anastasiu (Eurolines), Dragoş Petrescu (CityGrill), Octavian Moldovan (general manager The Makers) şi Hildegard Brandl (arhitect şi antreprenor).

The Makers urmăreşte să redea atractivitatea Predealului, nu doar a Hotelului Orizont, despre care managerul său, Ionuş Şandor, spune că este cel mai bun produs al staţiunii.

„Sunt sigur că Orizont, nu peste noapte, că nu se poate, va redeveni perla pe Valea Prahovei. Are toate premisele să o facă. Sigur că suntem în concurenţă cu Poiana Braşov, dar avem multe avantaje, sigur că suntem în concurenţă şi cu Sinaia, dar avem multe avantaje. Vrem să contribuim la ceea ce se întâmplă în Predeal în zona de Organizaţii de Management al Destinaţiei, care nu există în Predeal, dar şi aici avem nişte competenţe şi o să încercăm – şi vom avea succes – în a mobiliza pe cei de jur împrejur şi autorităţile locale să încercăm ca din Predeal să refacem atractivitatea nu a Hotelului Orizont doar, ci a întregii staţiuni. Contribuind la ce se întâmplă în staţiune, ridicând Hotelul Orizont şi din punct de vedere al hardului, că sunt multe lucruri de făcut, dar focusul nostru este pe oameni, pe mindset, pe modul în care ne privim turiştii, clienţii, modul în care-i tratăm. Succesul va veni atunci când fiecare dintre cei care sunt aici la dispoziţia turiştilor va vedea fiecare client în parte ca pe propriul copil pe care nu l-a văzut 5 ani. Şi în felul ăsta îl va îmbrăţişa, în felul ăsta îi va pregăti camera, în felul ăsta îi va pregăti programul de jur împrejur, în felul ăsta îi va pregăti mâncărica şi în felul ăsta îi va pregăti şi farfuria. Şi când se va întâmpla acest lucru, care înseamnă nimic altceva decât păsare faţă de wellbeingul persoanei cu care interacţionăm, când lucrul ăsta va fi internalizat de fiecare om în parte, lucrurile se vor întâmpla aşa cum vrem noi să se întâmple”, a afirmat Dragoş Anastasiu.

La rândul său, Octavian Moldovan susţine că The Makers doreşte să pună umărul la dezvoltarea turismului în tot Predealul şi vrea ca Hotelul Orizont să fie un model de urmat pentru ceilalţi operatori din zonă.

„Vrem să fim un model de inspiraţie pentru ei şi faptul că suntem deschişi 12 luni pe an deja este o inspiraţie. Dacă faceţi o plimbare prin Predeal, mai ales prin zona pârtiei, sunt închise majoritatea. La pârtie chiar cred că funcţionează o singură unitate de cazare şi aceea pentru cantonamente sportivi copii, deci nu pentru individuali, în rest totul este închis, totul se deschide în sezonul de iarnă. Sunt foarte puţine unităţi în Predeal care ţin deschis în tot timpul anului”, a precizat acesta.

În ceea ce priveşte colaborarea cu autorităţile locale, aici există deschidere, iar acestea vor trebui să stabilească o strategie pentru Predeal.

„Este clar că ne trebuie OMD Predeal, nu am niciun dubiu şi sunt convins că se va face foarte curând. Acolo va trebui să se stabilească strategia de industrie, să începem să construim pe ea. Şi cred că dacă vom face OMD-ul şi ne vom pune umăr la umăr deschiderea e totală şi cred că se va simţi din al treilea an şi deja din anul 5 vom putea spune că se pune în practică o strategie a Predealului, aşa cum orice localitate sănătoasă din străinătate are. Toate de prin Austria, Germania, Elveţia, Italia, toate au strategii locale puse în practică de OMD-urile locale. Trebuie făcută o strategie, că dacă nu ai o strategie şi vrem ca la Mamaia să facem de toate pentru toţi vom avea acelaşi rezultat ca la Mamaia: puţin real-estate, puţin hotel…şi mămăiţa cu nepotul şi aia de 5 stele pe la Office”, a arătat Dragoş Anastasiu.

În opinia sa, în secunda în care va exista o strategie, se vor putea atrage fonduri de la bugetul naţional, europene şi private.

„Eu nu am niciun dubiu pe chestia asta. Lumea vrea să se ducă şi vrea să se investească. Există bani, chiar dacă o să fie o perioadă mai grea, dar există bani şi lumea vrea să investească. Şi eu pot să investesc, şi eu am dorinţa să investesc, dar trebuie să văd care este strategia, care-i viziunea. În momentul în care se va spune: uite cum arată Predealul peste 10 ani şi ce e nevoie pentru asta – se vor găsi investiţii”, a explicat acesta.

Întrebat cum vede el viitorul Predealului, Anastasiu a răspuns: „Eu vreau ca Predealul să fie văzut în primul rând de localnici, nu să vină cineva din afară, să le spună: ‘Aşa faceţi’. Am făcut greşeala asta în Deltă şi mi-o recunosc. E foarte greu pentru localnici: a venit unul, un venetic şi ne spune nouă cum să facem. Nu mai vreau să fac greşeala asta să spun cum văd eu Predealul. Vreau să contribui în a-i pune la masă şi a decide ei în primul rând încotro se îndreaptă Predealul. Este o staţiune pentru care nu mi se pare atât de dificil să îi faci o strategie, dar ea trebuie făcută loco, nu venită de la Bucureşti”.

În schimb, Ionuţ Şandor, managerul Hotelului Orizont, consideră că Predealul ar trebui să fie o destinaţie wellness.

„Eu văd Predealul ca pe o destinaţie wellness. Şi, realist vorbind, se poate transforma în aşa ceva pe facilităţile pe care le avem aici. Când vorbeşti de wellness, poate fi un wellness lejer, un wellness semimedical, care să ducă într-o direcţie benefică atât pentru turist, cât şi pentru noi. Decizia de cumpărare e foarte influenţată de aceste facilităţi. Este o necesitate pentru noi în ziua de astăzi să te duci la un masaj, să îţi faci un tratament facial. Din punctul meu de vedere, este mai mult o necesitate decât un aspect legat de luxury”, a punctat Şandor.