EXCLUSIV. Cum este „ajutată” CFR Marfă de foștii directori să intre în faliment

Compania CFR Marfă a ajuns în pragul falimentului din cauza unor directori care au făcut jocurile operatorilor privați, deși erau angajații operatorului de stat, iar falimentul a început să bată la ușă după ce Comisia Europeană a decis recent că statul român trebuie să recupereze cel puțin 570 de milioane de euro de la CFR Marfă.

Directorii vin, directorii pleacă, dar contractele zboară… cu ei

Numai că niciun ministru al Transporturilor din 2005 și până azi n-a catadicsit să vadă că falimentarea acestei companii s-a făcut cu ajutorul unor directori impuși politic.

Acești „șmecheri” impuși politic ca directori, după ce au tras CFR Marfă pe linie moartă au plecat la firme concurente, cu o serie de contracte care erau pe cale de a fi adjudecate de compania de stat, dar, surprinzător au revenit firmelor concurente unde au „migrat” directorii de la CFR Marfă.

Practic, aceștia au plecat cu o parte din portofoliul de contracte ale CFR Marfă, fără ca cineva din Ministerul Transporturilor să-i deranjeze măcar de formă. De ce? Pentru că suntem șmecheri și știm cum să punem pe butuci compania de stat fără să dăm cuiva socoteală!  

Trebuie precizat că recent Comisia Europeană a hotărât că ajutorul de stat acordat în anul 2013 operatorului de transport feroviar este ilegal. Ca atare, statul român trebuie să recupereze, în șase luni de zile, cel puțin 570 de milioane de euro de la CFR Marfă.

„Curat, murdar, coane Marinică!”

Ultimul și poate cel mai elocvent caz de premeditare a falimentării CFR Marfă prin jocul la două capete este al fostul director general din perioada septembrie 2017-noiembrie 2019, Marinică Voicu (FOTO), omul impus de PSD Dolj, adică de cuplul Olguța Vasilescu – Claudiu Manda.

Marinică Voicu

Pe 18 noiembrie 2019, Marinică Voicu este trimis la plimbare de la CFR Marfă după ce doi ani de zile tăiase frunză la câini, adică chefuri și sinecuri pentru secretare și prieteni.

Dar, la trei luni după plecarea de la CFR Marfă, omul Olguței Vasilescu ajunge director general și totodată administrator la firma privată de transport feroviar de marfă concurentă a CFR Marfă, Cer-Fersped SA București.

Cam în același timp cu Marinică Voicu ajunge la această firmă și Viorel Ene, fost director trafic la CFR Marfă. Recent, celor doi li se alătură și Mioara Burcu, fost director de vânzări tot la CFR Marfă.

Întâmplător sau, după ce acești trei directori au plecat la firma privată, compania de stat a început să piardă contracte importante de transport marfă. O explicație este aceea că aceștia au știut care sunt tarifele de transport percepute de CFR Marfă, așa că a fost simplu pentru operatorul privat unde acești sunt angajați să-și adjudece anumite contracte pe care CFR  Marfă nu le-ar fi pierdut în vecii vecilor.

Astfel, în ultima perioadă, CFR Marfă a pierdut în favoarea Cer Fersped SA contractul de transport marfă cu Alro Slatina și Holtzindustrie Sebeș, iar acum este pe care să-l piardă și pe cel de la Azomureș Tg Mureș. Deja de ceva timp, Marinică Voicu se duce săptămânal la Azomureș să facă presiuni și aranjamente ca CFR Marfă să piardă acest contract în favoarea firmei Cer Fersped București.

Deocamdată, firma unde Marinică Voicu este director și administrator nu are suficiente vagoane sa onoreze contractele adjudecate în detrimentul CFR Marfă și închiriază vagoane de la… CFR Marfă. Adică, curat, murdar, coane Marinică!

Fostul director de la CFR Marfă, administrator și director la firma concurentă a… CFR Marfă

Trebuie precizat că SC Cer Fersped SA București are ca acționar două persoane juridice – Delta Sped Rail SRL (88,664%) și Delta Trans Internațional SRL (11,336%) și trei administratori – Radu Gabriel Gheorghiu, Petru Dan Iliescu și Marinică Voicu, care este și director general cu mandat până la 31.12.2021.

De asemenea, Mihaela Mădălina Diaconu este persoană împuternicită cu drept de semnătură pentru această firmă. Totodată, această firmă condusă de Marinică Voicu are declarate încă opt puncte de lucru la Curtici, Sf. Gheorghe, Cristești lângă stația CF Tg Mureș, Tg. Jiu, Constanța-stația CF Constanța Port Ferry Boat, Ocna Mureș, Dornești-Suceava și Sf Gheorghe-în incinta magazie coletărie.

Dar, firma Delta Sped Rail SRL, are ca acționar societatea Delta Trans Internațional SRL (99%) și Mihaela Ruxandra Gheorghiu (1%) care este și administratorul firmei. Însă, Delta Trans Internațional SRL este deținută de către Mihaela Ruxandra Gheorghiu care este totodată și administrator.

Practic, Mihaela Ruxandra Gheorghiu este cea care controlează Cef Fersped SRL administrată de Marinică Voicu.

Cine este Ruxandra-Mihaela Gheorghiu

Rise Project a relatat faptul că Ruxandra Mihaela Gheorghiu este o femeie de afaceri din București, cu operațiuni în zona transporturilor feroviare și rutiere de mărfuri.

S-a asociat din 2007 în Delta Trans International SRL, unde mai deține o participație și soțul său, Radu Gabriel Gheorghiu. Cei doi Gheorghiu au intrat din 2014 în afaceri cu unul dintre cei mai bogați slovaci, implicat și el în piața transporturilor feroviare, Alexej Beljajev.

Atunci a fost înființată compania E-P Rail SRL, deținută de firma slovacă Express Slovakia Tmedzinarodna Preprava, Azura Holdings Ltd, un offshore cipriot, și Petrolsped Kft, o firmă cu același profil din Ungaria.

Afacerea din Ungaria era reprezentată de Ruxandra Gheorghiu, iar Azura era reprezentată de Radu Gheorghiu. Ruxandra Gheorghiu apare în baza de date a registratarului Mossack Fonseca ca director al firmei Treowe Limited, înregistrată în 2011 în Seychelles. Firma a fost deținută la început de două alte IBC-uri din Bahamas și Seychelles, iar director a fost un avocat cipriot. În 2015, înainte ca Treowe să fie dizolvată, Gheorghiu a fost numită director de către asociați.

Petrolsped, firma legată de soții Gheorghiu, mai face afaceri în România și cu Unicom Tranzit SA, afacere controlată de omul de afaceri moldovean, Constantin Iavorski, fost ministru al Energiei peste Prut, dar și cu Transferoviar Grup SA, deținută de afaceriștii Călin Mitică și Kinga Mădărășan, cercetați de DNA pentru dare de mită, spălare de bani și alte infracțiuni de corupție.

2 COMENTARII

  1. Cotrobăind printre ruine si informația de buna calitate.
    Multe linii sunt într-o stare de degradare din cauza lipsei cronice de întreținere și investiții. Majoritatea activelor legate de cale se află pe ultimele lor etape, potrivit unui studiu al Parlamentului European.
    România are aproximativ 11.000 de kilometri de cale ferată și mai mult de 1.000 de stații, dar au fost puține investiții în calea ferată de la încheierea comunismului. Limita de viteză este de 35 km/h – 50 km / h pe aproape o treime din rețea și la 80 km / h cu încă 40%, se arată în studiu.
    România va obține fonduri UE pentru a-și moderniza rețeaua feroviară extinsă. Comisarul european pentru transporturi, Adina Valean, spune că România este în linie să obțină fonduri de la Comisia Europeană pentru modernizarea rețelei sale feroviare, care a suferit decenii de subinvestiții . Dna Valean s-a întâlnit joi cu primul-ministru al României, Florin Citu, la Bruxelles, unde au discutat despre înființarea unui grup operativ care să ajute România să absoarbă fondurile UE destinate transportului, a spus ea într-un tweet.
    Ea a spus că un grup de lucru este gata să înceapă planul. „Săptămâna viitoare, dacă se dorește”. Ministrul român al transporturilor, Catalin Drula, va fi rugat să trimită o echipă de experți români pentru a colabora cu grupul de lucru al Comisiei Europene.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole