Pentru a obține o optimizare comercială și o sinergie a fluxurilor existente, un atelier Monozukuri a fost inițiat de constructorul de automobile. Echipele Dacia, Renault și GEFCO au lucrat împreună în cadrul mai multor sesiuni. A avut ca rezultat unirea celor două fluxuri – Mioveni – portul Constanța și Constanța – București – într-o rută cu două sensuri (dus-întors) și înlocuirea livrărilor rutiere din port cu o soluție feroviară.
Acest lucru a adus beneficii suplimentare prin creșterea capacității – o îmbunătățire esențială, deoarece mașinile care sosesc în port trebuie preluate în cel mai scurt timp posibil. Pe cale feroviară, pot fi ridicate simultan până la 700 de vehicule.
În cele din urmă, înlocuirea a 37% din transporturile în camioane cu transporturile pe calea ferată a dus la o reducere semnificativă a emisiilor de CO2.
„Lucrul îndeaproape cu clienții noștri, ascultarea reciprocă și desemnarea unor ținte benefice pentru toate părțile s-a dovedit a fi rețeta succesului. Vom continua să atingem noi orizonturi cu soluțiile noastre operaționale de logistică auto dedicate Renault și Dacia drept urmare a încrederii pe care ne-a acordat-o Grupul Renault” a comentat Daniela Midvichi, Manager logistică FVL al GEFCO România.
Pe lângă extinderea operațiunilor de business pentru fluxurile Mioveni-Constanța și Constanța-București, GEFCO România a păstrat liniile de export FVL către Italia și Belgia, de unde mașinile sunt distribuite pe mai multe piețe. Pentru a facilita aceste fluxuri, GEFCO România expediază în medie trei trenuri pe săptămână.
Companiei de logistică i-a fost acordată și operarea liniilor interne de distribuție de la uzina Dacia către dealerii din județele din sud-estul României. Contractul acoperă distribuția de mașini Dacia către toate reprezentanțele din județele Constanța, Tulcea, Brăila, Galați și Călărași.
În 2020, GEFCO România a transportat 105.000 de vehicule pentru Grupul Renault și Dacia. Compania rămâne lider pe piața FVL din România, deplasând, în medie, peste 300 de mașini pe zi.