Holcim se uită după noi achiziții de fabrici pentru a-și diversifica gama de produse

Publicat: 19 nov. 2021, 10:14, de Otilia Caloian, în Business , ? cititori
Holcim se uită după noi achiziții de fabrici pentru a-și diversifica gama de produse

Holcim, cel mai mare producător de ciment din lume, intenționează să achiziționeze mai multe companii până în anul 2025, pentru a-și extinde gama de produse și de soluții.

„Vânzările de produse pentru acoperişuri înregistrează deja o creştere de două cifre, în condiţiile în care valoarea pieţei globale de acoperişuri plane este de 50 de miliarde de dolari. Vrem să dublăm vânzările la patru miliarde de dolari până în 2025, prin investiţii şi achiziţii strategice”, informează un comunicat al Holcim, citat de Reuters.

Ponderea diviziei care produce prefabricate din beton, produsele pentru acoperişuri, asfalt şi mortar ar urma să crească, ajungând la 30% din vânzări, ceea ce va ajuta compania să-şi diversifice activităţile, informează Reuters.

Anul trecut, divizia reprezenta 8,2% din vânzări, deşi de atunci Holcim a plătit 3,4 miliarde de dolari pentru a cumpăra Firestone Building Products, o companie specializată pe produsele pentru acoperişuri. A fost cea mai mare achiziţie de peste un deceniu.

Decizia va îmbunătăţi profilul ecologic al Holcim, deoarece multe produse pentru acoperişuri reduc pierderile de energie ale clădirilor.mJoi, Holcim a confirmat că a îndeplinit cu un an mai devreme obiectivele stabilite până în 2022.

„Cu noul nostru nivel de performanţă, avem capacitatea de a investi în divizia Solutions & Products”, a declarat directorul general Jan Jenisch.

Obiective: creșterea vânzărilor cu 3-5%

Obiectivul companiei îl reprezintă majorarea vânzărilor anuale cu 3% – 5% şi creşterea profitului operaţional.”Cheltuielile verzi de capital” ale Holcim sunt estimate la 500 milioane franci elveţieni (539 milioane de dolari).

Compania elveţiană, care recent şi-a simplificat denumirea, renunţând la LafargeHolcim, continuă evoluţia foarte bună sub conducerea directorului general Jan Jenisch, raportând creşteri semnificative ale vânzărilor şi profitului în primul semestru din 2021.Vânzările mai ridicate vin în urma reluării proiectelor imobiliare, măsurile de stimulare ale guvernelor urmând să sprijine suplimentar creşterea în a doua parte a anului.

Profit în creștere pentru Holcim

În primele şase luni din acest an, marja operaţională a urcat la 15,8%, de la 11,2% în urmă cu un an. Jenisch a explicat că această îmbunătăţire nu este singulară, ci sustenabilă.

Vânzările au urcat cu 17,4% în primul semestru din 2021, la 12,56 miliarde de franci elveţieni (14 miliarde de dolari), în timp ce profitul operaţional (EBIT) a crescut cu 66,1%, la 1,98 miliarde de franci elveţieni.

Compania se aşteaptă ca această creştere a câştigurilor să continue în toate regiunile sale până la finalul anului, iar în 2021 profitul operaţional ar urma să urce cu cel puţin 18%, după ce anterior previzionase un avans de 10%.

Holcim a intrat pe piaţa din România în anul 1997, iar în prezent deţine două fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare la Turda, 19 staţii ecologice de betoane, cinci staţii de agregate şi un terminal de ciment în Bucureşti.

Grupul Holcim a dezvăluit, în această vară, în cadrul Bienalei de Arhitectură de la Veneția, primul pod pietonal din lume construit cu beton printat 3D. Podul Striatus este realizat cu sprijinul Block Research Group, al casei de arhitectură Zaha Hadid și al Incremental3D.

Otilia Caloian și-a început cariera jurnalistică la începutul anilor 2.000. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Finanțe-Bănci. Este specializată în jurnalismul economic și de ... vezi toate articolele