ING se retrage de pe piața de retail banking din Franța

Publicat: 22 dec. 2021, 11:30, de Otilia Caloian, în Business , ? cititori
ING se retrage de pe piața de retail banking din Franța

Grupul olandez de servicii financiare ING a anunţat marţi că va ieşi de pe piaţa de retail banking din Franţa, o decizie care ar putea afecta 460 de angajaţi, informează Reuters.

ING a precizat că această decizie vine la finalul unui proces de revizuire strategică anunţat în luna iunie a acestui an. Grupul olandez a precizat că va continua să deruleze operaţiuni de wholesale banking în Franţa.

ING a adăugat că în prezent continuă discuţiile cu alte companii privind portofoliul său de clienţi pe segmentul de retail banking din Franţa. Banca olandeză deserveşte în prezent un milion de clienţi în Franţa. Cotidianul financiar Les Echos a dezvăluit că băncile franceze Societe Generale, Credit Agricole şi Credit Mutuel sunt interesate de activele ING.

„Personalul ING din Franţa a fost informat astăzi despre rezultatul procesului de revizuire strategică. Un plan social care vizează cei 460 de angajaţi afectaţi de această măsură a fost convenit cu sindicatele. Planul social depinde de aprobarea sa de către Ministerul francez al Muncii”, informează ING.

La începutul anului și-a vândut divizia de retail banking din Austria

În total, ING France are aproximativ 700 de angajaţi, dintre care două treimi lucrează pe segmentul de retail banking. Grupul olandez a mai spus că decizia sa de a ieşi de pe piaţa de retail banking din Franţa va necesita constituirea unor provizioane de restructurare în rezultatele pentru trimestrul patru 2021.

La începutul acestui an ING şi-a vândut divizia de retail banking din Austria către bank99.

ING este o instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. ING Bank România, înfiinţată în 1994, este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.

Otilia Caloian și-a început cariera jurnalistică la începutul anilor 2.000. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Finanțe-Bănci. Este specializată în jurnalismul economic și de ... vezi toate articolele