Un tablou și mai realist, în care comparația se face cu 2019, apare o scădere și mai mare. 37% sub nivelul de 56.833 de autoturisme înmatriculate în anul dinaintea pandemiei. Unul dintre motivele evoluției nefavorabile ar putea fi așteptarea pentru Rabla, din acest an, mulți români amânând deciziile de cumpărare.
Pe mărci, Dacia și Hyundai sunt singurele mărci care au înregistrat scăderi contribuind astfel la evoluția lentă a pieței în luna mai. Au avut, în schimb, creșteri mari luna trecută Skoda, cu 78%, Renault, cu 62%, și Ford, cu aproape 42%.
În ceea ce privește modelele cele mai cumpărate de români, Logan rămâne lider (812 unități), urmat de Duster (675 unități) și de Sandero (363 unități), Dar, distanța s-a micșorat față de Renault Clio (304 unități).
E evoluție bună a avut și Ford Puma (142 de autoturisme înmatriculate), iar pe celelalte segmente de autovehicule, datele DRPCIV arată creștere pentru motociclete, cu 56%, apoi 12,1%, pentru vehiculele comerciale ușoare (1.232 unități), scădere pentru camioanele între 3,5 și 16 tone, dar și creșteri pentru camioanele grele și pentru autobuze și autocare, ambele segmente cu peste 100%.
În total, au fost înmatriculate 12.953 de autovehicule în România, în luna mai, cu 28,37% mai multe decât anul trecut.