Proiectele aflate în derulare sau în demarare în regiunea Olteniei

Publicat: 17 mart. 2021, 17:42, de Aurel Drăgan, în ESENȚIAL , ? cititori
Proiectele aflate în derulare sau în demarare în regiunea Olteniei
Catalin Drula (INQUAM_Photos_Ilona_Andrei)

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a făcut un inventar al proiectelor de infrastructură din zona Olteniei. În total sunt șase proiecte rutiere și două proiecte feroviare, luate în discuție la întâlnirea cu reprezentanții CNAIR.

Ce a scris ministrul pe Facebook:

„PACHETUL OLTENIA” DE PROIECTE DE INFRASTRUCTURĂ

Toate regiunile României au nevoie de infrastructură modernă. Disparitățile trebuie eliminate, iar proiectele trebuie prioritizate și în funcție de criteriul dezvoltării echitabile și uniforme a rețelelor pe întreg teritoriul țării. Astăzi venim cu vești bune pentru Oltenia. Și vorbim de 6 proiecte rutiere și 2 proiecte feroviare. La unele deja sunt șantiere deschise și se lucrează în teren, la celelalte facem partea de pregătire pentru ca, în următorii ani, acestea să devină realitate.

Drumul expres Craiova – Târgu Jiu

Azi am participat, la sediul CNAIR, la semnarea contractului pentru proiectarea „la cheie” (studii geotehnice, arheologice, topografice, de mediu, avize, acorduri, autorizații) pentru drumul expres Craiova – Târgu Jiu (cu o lungime de circa 100 km). Acesta va uni două dintre cele mai importante municipii din Oltenia. Este legătura Gorjului la rețeaua de drumuri rapide a României, dar beneficiile acestei noi legături se extind spre Valea Jiului/Petroșani, Mehedinți/Baia de Aramă și alte zone. Contractul valorează 20 de milioane de lei și beneficiază de finanțare europeană, iar durata acestuia este de 24 de luni (14 luni studiu de fezabilitate, 3 luni autorizație de construire, 3 luni proiectul tehnic, 4 luni pregătirea documentației pentru licitația de execuție).Acesta este un alt exemplu de proiect important pentru dezvoltarea economică a unei zone a țării prin conectare la rețeaua de drumuri rapide. Drumul expres are separatoare de sens, 2 benzi pe sens, noduri denivelate și nu mai tranzitează localitățile.

Drumul expres Craiova – Pitești

Lotul 1 al drumului expres Craiova – Pitești este de acum deblocat integral! Lucrările pot începe și pe ultimii kilometri ai tronsonului – Guvernul a adoptat în ședința de astăzi o hotărâre pentru exproprierea ultimilor 3 km ai lotului.

Pe tronsonul 2 de 40 km, lucrările sunt la 65% stadiu fizic, constructorul lucrează din plin și până la finalul anului această variantă ocolitoare pentru municipiile Balș și Slatina va fi dată în trafic. Pe tronsonul 3 de 31,7 km am emis săptămâna trecută autorizația de construire, lucrările urmând să se finalizeze în 2022, iar pe tronsonul 4 așteptăm soluționarea contestațiilor pentru a putea semna contractul de execuție.

Centura municipiului Tg. Jiu

Am dat startul lucrărilor la începutul lui martie. Pentru acest proiect mult întârziat, unde lucrările au fost abandonate la 40% stadiu fizic în urma rezilierii din 2018 a contractului anterior, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în februarie. Anul viitor, conform contractului, cei 20 de km ai centurii vor fi gata.

Drumul rapid Craiova – Lugoj

Lansăm în această primăvară licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al drumului rapid Craiova – Lugoj, pe o lungime de aproximativ 250 km. Astfel, vom conecta Oltenia și sudul țării la rețeaua europeană de transport rutier.

Centura Craiova Sud

Proiectul de 10 km se află în licitație pentru construcție – procesul a fost demarat în 19 februarie și la finalul lunii ar trebui să avem deja ofertele depuse. Conform contractului, perioada pentru execuția lucrărilor este de 15 luni, iar valoarea acestuia este estimată la 142 de milioane de lei.

DN 66

Finalizarea DN 66 Tg. Jiu – Petroșani, în Defileul Jiului, a intrat în linie dreaptă. Acum trei săptămâni au început lucrările pentru construcția unui pod nou peste Râul Jiu și a unei parcări în apropierea Mănăstirii Lainici, vitală pentru fluidizarea traficului din zonă.

Căi Ferate

Pe calea ferată București – Craiova, am cerut CFR SA să lucreze cu prioritate la ridicarea principalelor restricții și limitari de viteză, pentru a reduce timpul de călătorie care acum este de aproximativ 3h30m.

Mai departe, de la Craiova la Caransebeș vom finaliza în acest an studiul de fezabilitate pentru modernizarea coridorului feroviar, urmând să licităm execuția lucrărilor. Este un proiect prin Connecting Europe Facility.

Guvernul PNL-USR PLUS-UDMR demonstrează deja că „se poate”. Investițiile vor fi cheia de dezvoltare a economiei și de ieșire din perioada dificilă în care suntem din cauza pandemiei. Derulăm investițiile deja pornite, accelerăm și deblocăm proiecte acolo unde este nevoie și începem proiectele noi în acest exercițiu eminamente multianual.”