România a avut în luna iunie un avans al înmatriculărilor peste media europeană (16,7%), ceea ce reprezintă cea mai bună veste pentru industria auto locală. Vestea proastă este dată de faptul că România a rămas singura țară din UE care mai înregistrează o scădere a înmatriculărilor, comparativ cu anul trecut.
Cu 47.169 de unități, România are cu 4,9% mai puține înmatriculări față de prima jumătate din 2020.
În total, UE are un avans de peste 25% în primele șase luni ale anului, cu 5,3 milioane de autoturisme înmatriculate în acest an, cu mai mult de 1 milion de vehicule în plus, comparativ cu anul trecut. Italia, Grecia, Croația, dar și Franța sau Spania au înregistrat creșteri substanțiale, care au contribuit la evoluția bună a pieței auto din UE.
La constructori, Dacia a încheiat luna iunie cu o scădere de 5,6%, cu numai 42.438 unități înmatriculate, contribuind la scăderea de 18% a Grupului Renault. Rezultatul slab al celor de la Dacia vine pe fondul unor creșteri mari ale competitorilor, ceea ce înseamnă o nouă pierdere a cotei de piață. Nici Ford nu stă cu mult mai bine, cu 9,6% în plus, în condițiile în care toate celelalte grupuri au creșteri cu două cifre. VW a crescut cu 26,5%, Stellantis, cu 31%, Hyundai Group, cu 37%, BMW Group, cu 31,2% și Daimler, cu 18,3%.