România, singura țară din UE unde înmatriculările auto sunt încă sub nivelul din 2020, an afectat profund de pandemie

Publicat: 19 iul. 2021, 06:00, de Răzvan Zamfir, în Auto , ? cititori
România, singura țară din UE unde înmatriculările auto sunt încă sub nivelul din 2020, an afectat profund de pandemie

Înmatriculările de autoturisme din Uniunea Europeană au depășit în iunie pragul de 1 milion de unități, pentru a doua oară în prima jumătate a anului. Cele 1,05 milioane de autoturisme înmatriculate sunt cu 10,4% mai multe, dar rămân sub cifra înregistrată în 2019, înainte de pandemie. Austria (-2,3%) și Franța (-14,7%) sunt principalele țări care au tras în jos acest rezultat, în timp ce Germania (+24,5%), Italia (+12,6%) sau Suedia (+45,9%) sunt printre țările cu creșteri mari.

România a avut în luna iunie un avans al înmatriculărilor peste media europeană (16,7%), ceea ce reprezintă cea mai bună veste pentru industria auto locală. Vestea proastă este dată de faptul că România a rămas singura țară din UE care mai înregistrează o scădere a înmatriculărilor, comparativ cu anul trecut.

Cu 47.169 de unități, România are cu 4,9% mai puține înmatriculări față de prima jumătate din 2020.

În total, UE are un avans de peste 25% în primele șase luni ale anului, cu 5,3 milioane de autoturisme înmatriculate în acest an, cu mai mult de 1 milion de vehicule în plus, comparativ cu anul trecut. Italia, Grecia, Croația, dar și Franța sau Spania au înregistrat creșteri substanțiale, care au contribuit la evoluția bună a pieței auto din UE.

La constructori, Dacia a încheiat luna iunie cu o scădere de 5,6%, cu numai 42.438 unități înmatriculate, contribuind la scăderea de 18% a Grupului Renault. Rezultatul slab al celor de la Dacia vine pe fondul unor creșteri mari ale competitorilor, ceea ce înseamnă o nouă pierdere a cotei de piață. Nici Ford nu stă cu mult mai bine, cu 9,6% în plus, în condițiile în care toate celelalte grupuri au creșteri cu două cifre. VW a crescut cu 26,5%, Stellantis, cu 31%, Hyundai Group, cu 37%, BMW Group, cu 31,2% și Daimler, cu 18,3%.