S-a scăldat în bani, până au intervenit procurorii. Om de afaceri din Oradea, trimis în judecată pentru o evaziune enormă

Publicat: 11 apr. 2024, 19:45, de Filon Stan, în ACTUALITATE , ? cititori
S-a scăldat în bani, până au intervenit procurorii. Om de afaceri din Oradea, trimis în judecată pentru o evaziune enormă
Un om de afaceri din Oradea a fost trimis in judecata pentru evaziune de 26 de milioane de lei

Un om de afaceri din Oradea a fost trimis în judecată pentru evaziune fiscală. Procurorii îl acuză că a emis 700 de facturi fictive, iar sumele vehiculate sunt amețitoare.

Un om de afaceri din Oradea s-a transformat rapid într-un adevărat evazionist! Administrator a trei firme, bărbatul a fost trimis în judecată pentru evaziune fiscală, fiind acuzat că ar fi înregistrat peste 700 de facturi fictive în contabilitate, producând un prejudiciu estimat la peste 26,5 milioane de lei.

Procurorii au trimis un om de afaceri în instanță

Alături de el au mai fost trimişi în judecată administratorii a şase firme care au emis facturile respective, dar şi una dintre firmele implicate. Procurorii au pus sechestru pe bunuri şi terenuri în valoare de peste 48 de milioane de lei.

”Procurorii din cadrul al Parchetului de pe lângă Tribunalul Bihor au finalizat urmărirea penală şi au dispus trimiterea în judecată a inculpatului P.F., în vârstă de 53 de ani, administrator al societăţilor L, LC şi LS din mun.Oradea, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de evaziune fiscală, faptele constând în aceea că, mod repetat şi în baza aceleaşi rezoluţii infracţionale, în perioada 04.01.2011 – 04.03.2015, în scopul sustragerii de la plata taxei pe valoare adăugată, a înregistrat în evidenţa contabilă financiară şi fiscală a celor trei societăţi un număr de 705 facturi fiscale fictive”, au transmis, joi, procurorii al Parchetului de pe lângă Tribunalul Bihor.

Procurorii spun că facturile reprezentau achiziţii de bunuri (încălţăminte, marochinărie, îmbrăcăminte, accesorii), dar erau fictive, de la un număr de 6 societăţi comerciale de pe teritoriul naţional (5 cu sediul în Bucureşti, una cu sediul în Oradea), care, la rândul lor, pentru a pentru a crea o aparenţă de legalitate, au declarat în mod fictiv achiziţii de la alte societăţi de pe teritoriul naţional cu comportament de tip fantomă.

”În realitate cele 705 facturi au fost înregistrate în scopul de a sustrage cele trei societăţi comerciale deţinute de inculpat de la plata taxelor datorate, prejudiciind în acest mod bugetul consolidat al statului cu suma totală de 26.579.381 lei, reprezentând TVA dedus nelegal. Din probele administrate în cauză rezultă că bunurile (încălţăminte, accesorii, obiecte de marochinărie) care fac obiectul facturilor din dosar (705 de facturi emise în favoarea celor trei firme din grupul L în perioada 2011-martie 2015) au existat în realitate, ele fiind comercializate direct fie de la furnizorii intracomunitari din Italia societăţii L SRL, fie din complexul comercial D.R. din mun.Bucureşti (bunuri pentru care nu existau documente justificative de provenienţă)”, au mai transmis procurorii.

Sechestru de 48 de milioane de lei

Potrivit acestora, beneficiarul bunurilor a fost L SRL, iar circuitul documentelor s-a realizat prin interpunerea celor 6 societăţi de tip conductă (administrate de cetăţeni români şi libanezi-complici în cauză), care la rândul lor se aprovizionau cu facturi de la societăţi cu comportament de tip fantomă, care, fie declarau achiziţii intracomunitare de la furnizorii din Italia (în cazul mărfurilor provenite din spaţiul comunitar), fie compensau TVA colectată cu achiziţii fictive de la alte societăţi de tip „fantomă” (în cazul mărfurilor provenite din ţară).

Procurorii au anunțat că au pus sechestru pe bunurile imobile deţinute de inculpaţi, până la concurenţa valorii prejudiciului de 26.579.381 lei lei, astfel că în perioada 15-17.11.2023, au fost aplicate sechestre pe 3 clădiri nerezidenţiale, 1 apartament, o vilă de locuit, 2 spaţii comerciale şi 19 terenuri situate în Bihor, Giurgiu,Ilfov, Constanţa, Prahova, Călăraşi, Bucureşti, în valoare totală de aproximativ 48 milioane lei.