„Magazinele sunt închise, nu sunt comenzi, facem numai comenzi de îmbrăcăminte medicală şi de protecţie, iar pe asta o exportăm. Statul (român – n. r.) n-a comandat o mască de la firmele româneşti care au fost certificate să producă aceste produse, drept dovadă le exportăm în Franța, în Italia, în Germania”, a mai precizat Mihai Păsculescu.
Companiile de textile și confecții din țară se tem că s-ar putea să dureze mult timp până să-și revină, după multe luni de afaceri restrânse și venituri în scădere.
Potrivit liderului patronatelor, o proporție semnificativă de lucrători din industria vestimentară românească își asumă doar 20% din volumul obișnuit de muncă, în timp ce 40% au fost concediați.
De altfel, 40% dintre comenzi au fost anulate anul trecut, cu o scădere estimată de 80% de la an la an a cifrei de afaceri a companiilor.
Mulți producători au schimbat sau redirecționat o parte din producția lor către fabricarea de echipamente de protecție individuală și măști de protecție.
„Singura parte bună a acestei pandemii este că brandurile de modă și multe altele accelerează digitalizarea, care este extrem de necesară comerțului electronic românesc”, a precizat Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR, o companie ce oferă servicii de cercetare strategică a pieței.