Deși cifrele arată un avans serios al vânzărilor, raportarea la anul trecut nu e cea mai potrivită, mai relevantă fiind cea la aprilie 2019, când piața nu era afectată de pandemie. Anul trecut, lockdown-ul a afectat inclusiv showroom-urile auto. Astfel, în aprilie 2019 intrau în circulație 8.691 de autoturisme noi, deci piața a crescut cu 6,27%.
Datele DRPCIV indică faptul că în ciuda creșterilor, piața autoturismelor rămâne, în primele patru luni, în teritoriu negativ. Cu 27.624 de autoturisme înmatriculate în perioada ianuarie – aprilie 2021, piața auto se află în scădere cu 14,48% față de perioada similară din 2020 și cu nu mai puțin de 37,19% sub nivelul din primele patru luni ale lui 2019.
Marca Dacia a vândut în acest an 5.447 de mașini, în scădere cu 38,3% față de perioada ianuarie – aprilie din 2020. Skoda, pe locul 2, cu 2.461 de unități, este și ea în scădere (-11,4%). Cu 2.372 de autoturisme Toyota înmatriculate în acest an, japonezii au crescut cu 39%, iar cele 2.365 înmatriculate de Ford corespund unei majorări cu 37%. Pe locul cinci se află Hyundai cu 2.224 de unități.
În acest an din Top 5 au dispărut mărci importante precum Volkswagen, Renault sau Peugeot.