Undă verde pentru organizarea de concursuri destinate experţilor tehnici şi verificatorilor de proiecte în construcţii

Lipsa de experți din domeniul construcțiilor ar putea lua sfârșit, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi al administraţiei, Cseke Attila, anunțând că a semnat Ordinul care va simplifica regimul construcţiilor. Astfel, se pot organiza, de două ori pe an, concursuri prin atestarea unor noi experţi tehnici şi verificatori de proiecte în construcţii.

Aceștia au datoria de a certifica dacă, în timpul proiectării şi execuţiei unei construcţii, au fost luate măsurile necesare privind rezistenţa mecanică şi stabilitatea unei clădiri sau siguranţa acesteia în caz de incendiu ori cutremur, de exemplu.

Lucrările nu pot avansa fără aprobarea acestora, dar în prezent există o lipsă acută de experţi şi verificatori, majoritatea celor atestaţi în prezent având o vârstă de peste 70 de ani.

Noile decizii

Conform ministrului, în ultimii ani, organizarea examenelor de atestare şi certificare pentru noi experţi şi verificatori a fost blocată de cei actuali, pentru că o comisie de evaluare poate fi alcătuită doar din experţii şi verificatorii existenţi.

Noul ordin prevede organizarea unei comisii centrale, alcătuite din specialişti în domeniu, care stabileşte subiectele examenelor şi baremul de corectare, iar o altă comisie regională va asigura supervizarea examenelor şi corectarea lucrărilor, pentru că, spre deosebire de reglementările în vigoare, care prevedeau organizarea examenelor numai în Bucureşti, acestea vor fi organizate şi în Cluj, Timişoara, Braşov, Iaşi şi Constanţa” – a precizat Cseke Attila, citat de Agerpres.

Ordinul de ministru prevede obligativitatea de a organiza două examene pe an începând cu 2022, şi unul în acest an, cu teste grilă, iar proba orală va fi eliminată.

„Analizele au arătat că aceasta era un instrument folosit pentru a decide subiectiv dacă cei evaluaţi erau sau nu primiţi în breaslă de experţii şi verificatorii actuali” – a concluzionat ministrul.

Examenele vor fi anunţate cu cel puţin 45 de zile înainte, arată ordinul, şi se vor putea înscrie verificatorii cu cel puţin 8 ani de experienţă în domeniu, din care 3 ani în proiectare, respectiv experţii cu 12 ani de experienţă, din care 4 ani în proiectare.

Ministrul a subliniat: în prezent, în evidenţa ministerului sunt numai 18 experţi de securitate la incendiu în Bucureşti şi 23 în restul ţării, 24 de judeţe neavând niciun expert de securitate la incendiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole