Podul-record din România a trecut testul: șase camioane au „pus la încercare” structura impresionantă. Când se deschide
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/08/Screenshot-2025-08-14-084048.png)
Podul cu cel mai mare arc parabolic din România a demonstrat miercuri că este gata să facă față traficului greu: șase camioane de mare tonaj au testat rezistența structurii, simulând sarcinile reale pe care le va suporta.
Când se deschide circulaţia pe pod
Cu tablier combinat oțel-beton și cabluri asimetrice dispuse pe diagonală, construcția nu doar că stabilește un record național, dar promite să fluidizeze traficul între Mioveni și Davidești și să sporească siguranța rutieră în zonă. Deschiderea circulației este programată pentru această toamnă, marcând o premieră tehnică și un pas important în modernizarea infrastructurii locale.
Reprezentanţii Primăriei Mioveni au anunţat că specialiştii au desfăşurat încercările statice şi dinamice, proceduri obligatorii pentru verificarea siguranţei şi comportamentului construcţiei înainte de recepţia finală.
Testele statice au constat în aplicarea unei sarcini controlate pe structură, simulând greutatea pe care podul o va suporta în exploatare, în timp ce testele dinamice au urmărit reacţia podului la trecerea vehiculelor în mişcare, pentru a analiza vibraţiile, deformările şi stabilitatea.
Pentru aceste teste s-au folosit şase camioane de mare tonaj, fiecare având o încărcătură maximă de câte 20 tone de piatră.
Premieră tehnică naţională
Noul pod peste râul Argeşel, care va fluidiza traficul între oraşul Mioveni și comuna Davideşti va scurta timpul de deplasare şi va creşte siguranţa rutieră în zonă, urmează să fie deschis circulaţiei în toamna acestui an.
Citeşte şi: E hotărât: Amendă usturătoare pentru WeBuild pentru întârzieri în realizarea podului de la Brăila
Noua construcţie se remarcă printr-o premieră tehnică naţională: este podul cu cel mai mare arc parabolic din România, dispus pe diagonală, cu cabluri de susţinere asimetrice şi tablier combinat oţel-beton. Podul are o deschidere de 73 de metri, o înălţime de 35,50 metri, o lungime totală de 81,20 metri şi o lăţime de 13 metri, incluzând două benzi de circulaţie şi trotuare pietonale pe ambele părţi”.
Proiectul este realizat şi finanţat de Compania Naţională de Investiţii, prin ”Programul Naţional de Construcţii de Interes Public sau Social”.