A doua licitație pentru lărgirea autostrăzilor care pornesc din București, ratată de CNAIR

Publicat: 19 ian. 2024, 13:03, de Mariana Olteanu, în ACTUALITATE , ? cititori
A doua licitație pentru lărgirea autostrăzilor care pornesc din București, ratată de CNAIR
CNAIR licitatie

CNAIR a ratat și a doua licitație pentru lărgirea autostrăzilor care pornesc din București (studiu de fezabilitate), după ce pe data de 3 ianuarie ar fi amânat licitația. Proiect Construct Regiunea Transilvania a depus o contestație la CNSC împotriva deciziei CNAIR. 

În total, CNAIR a primit patru oferte de realizarea studiului de fezabilitate care va permite lărgirea la 3 benzi/sens a autostrăzilor care pornesc din București:

  • A1 București – Pitești (lărgire pe tot traseul)
  • A3 București – Ploiești (până la nodul Dumbrava, intersecție cu A7) ș
  • Autostrada Soarelui București – Constanța până la Fundulea (km 36).

Lărgirea la 3 benzi/sens este obligatorie pe A1 București – Pitești unde capacitatea de preluare este cu mult depășită. De asemenea, pe tronsonul Ciorogârla – București este cunoscut faptul că se produc zilnic tamponări și accidente (și favorizate de  lipsa descărcării în A0 – Autostrada Bucureștiului).

De precizat este și faptul că, este al doilea contract scos la licitație după ce prima procedură a fost anulată. Valoarea contractului este de 29 milioane de lei, având o durată de 18 luni.

Depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului “Elaborare Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A1, București – Pitești, Elaborare Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A2, București – Fundulea, Revizuire Studiu de Fezabilitate Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava” a avut loc în cursul zilei de miercuri, 27.09.2023.

Până la termenul limită au depus oferte urmatorii operatori economici:

1.         INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL

2.         Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (lider) – PROSPECT DRILL SRL – CREATIVE ROAD DESIGN SRL

3.         Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (lider) – SPECIALIST CONSULTING SRL

4.         TOTAL BUSINESS LAND

Contractul prevede realizarea următoarelor tipuri de servicii:

– Expertiza Tehnică pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București – Pitești; A2 București – Fundulea și respectiv A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava;

– Studiul de Fezabilitate (SF) pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București -Pitești și A2 București – Fundulea;

– Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru sectorul de autostradă A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava. Durata Contractului este de 18 luni, din care 17 luni pentru realizarea celor 3 Studii de Fezabilitate”.

„Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.