Autoturismele noi sunt pline de ecrane tactile, de console, care aduc cele mai noi tehnologii efectiv la degetul șoferului. Această modernizare nu este însă văzută deloc cu ochi buni de NCAP, organismul care oferă ratingurile de siguranță în Europa.
Specialițtii NCAP susțin că tocmai aceste ecrane pline cu tehnologie stau la baza multor accidente de circulație, multe dintre ele devastatoare. Șoferii sunt atenți la ecrane și nu mai sunt atenți la drum, iar acest lucru poate avea urmări dramatice, iar din această cauză producătorii auto vor fi nevoiți să revină la sistemul clasic de butoane în interiorul mașinilor.
„Ceea ce observăm acum este că avem din ce în ce mai multe … accidente în care oamenii intră în coliziune pentru că sunt distraşi”, a declarat Matthew Avery, directorul de dezvoltare strategică al NCAP.
Programul european de evaluare a autovehiculelor noi (NCAP) îşi revizuieşte sistemul de evaluare începând cu 1 ianuarie 2026 pentru a impune ca cinci dintre comenzile principale ale unui autovehicul – claxon, ştergătoare de parbriz, semnalizatoare, lumini de avarie şi funcţii SOS – să necesite butoane sau comutatoare fizice, relatează Politico, informează ZF.
Chiar dacă aceasta este o simplă recomandare din partea NCAP, modelele de maşini vor trebui să se conformeze pentru a obţine râvnitul rating de cinci stele al organismului care oferă ratingurile de siguranță în Europa.