Adio unui diplomat remarcabil: Valeri Kuzmin și provocările educaționale ale comunității rusești din România

Publicat: 12 apr. 2024, 10:00, de Vlad Stefan Orjan, în Dezvăluiri , ? cititori
Adio unui diplomat remarcabil: Valeri Kuzmin și provocările educaționale ale comunității rusești din România

Este întotdeauna o pierdere profundă să vezi plecând un diplomat de excepție precum domnul Valeri Kuzmin, ambasadorul Rusiei în România. Încă de la prima întâlnire și până în ultimul discurs, Kuzmin a fost o sursă constantă de inspirație și învățăminte pentru cei din jurul său. Este regretabil că România nu a putut oferi acestui diplomat respectul și sprijinul pe care îl merită.

Într-un interviu EXCLUSIV acordat pentru Ziarul Puterea, domnul Kuzmin a subliniat dificultățile pe care le-a întâmpinat în gestionarea relațiilor diplomatice cu România. Una dintre problemele majore a fost legată de educația comunității rusești din țară. Ambasadorul a evidențiat nevoia de cadre didactice adecvate și spațiu suficient pentru a menține un nivel corespunzător de educație în limba rusă pentru copiii comunității. Este clar că aceste probleme sunt delicate și necesită atenție din partea ambelor părți.

Dumitru Focșa și Ambasadorul Rusiei la București surprinși la discuții
Valeri Kuzmin, Ambasadorul Rusiei la București

“Desigur, este o dezvoltare negativă a situației și a relațiilor bilaterale, deoarece este o problemă care a afectat comunitatea rușilor lipoveni din România. Conform Convenției de la Viena privind relațiile diplomatice, există limite privind numărul de personal al ambasadei, dar acestea sunt limitări strategice. În ciuda acestor limitări, nu există suficient spațiu pentru profesori. Este imposibil să avem o școală rusească în România fără profestori! În ceea ce privește învățământul, există posibilitatea de a avea un institut de pedagogie la nivel secundar. Da, dar sunt puțini cei care au o licență. Formarea profesională a profesorilor este esențială”, a declarat Valeri Kuzmin, Ambasadorul Rusiei la București pentru Ziarul Puterea.

Cu toate acestea, în contextul actual al restricțiilor legate de numărul de personal al ambasadei, trebuie să găsim soluții creative pentru a asigura continuitatea educației pentru tinerii ruși din România. Una dintre opțiunile sugerate este educația online, care, deși nu este ideală, poate oferi o modalitate temporară de a face față provocărilor actuale.

”Dacă nu există alte opțiuni, putem trece la învățământul online. În prezent, avem facilități comunitare, cum ar fi cluburile rusești, care pot găzdui spectacole și filme. Cu toate acestea, sistemul online poate destabiliza situația”, a adăugat Valer Kuzmin, Ambasadorul Rusiei la București. 

Este important să recunoaștem că educația online are propriile sale limitări și că nu poate înlocui complet experiența unei școli tradiționale. Ambasadorul Kuzmin a exprimat durerea pe care o resimte în fața separării copiilor ruși de oportunitățile educaționale din România și de comunitatea lor de origine. Această realitate tristă ar trebui să fie un apel la acțiune pentru ambele țări să caute soluții durabile și echitabile pentru această problemă.

”Toate întrebările sunt adresate românilor, dar nu avem ce face și vedem asta! Suferim pentru că am rămas fără ai noștri copii. În diplomație, unele familii trebuie să plece la Moscova, deoarece este impracticabil să meargă la școală și la universitate. Educația online nu este cea mai bună soluție, așa că trebuie să suferim…”, a mai adăugat Valeri Kuzmin.

În timp ce ne luăm rămas bun de la domnul Kuzmin și îi transmitem sincerele noastre condoleanțe pentru pierderea tragică a soției sale, trebuie să reflectăm și să acționăm în spiritul învățămintelor pe care le-a lăsat în urmă. Educația și diplomația trebuie să meargă mână în mână pentru a construi un viitor mai bun pentru toți copiii, indiferent de originea lor.

Să ne amintim întotdeauna de contribuția remarcabilă a domnului Valeri Kuzmin și să încercăm să onorăm învățămintele sale prin angajamentul nostru de a promova înțelegerea și cooperarea între națiuni.