Cum a reușit un producător român să vândă brânză Feta grecilor

Publicat: 27 aug. 2023, 07:00, de Viorela Pitulice, în Exclusive , ? cititori
Cum a reușit un producător român să vândă brânză Feta grecilor

Deși este de doar câteva luni pe piață, după inaugurarea fabricii de lactate de la Băneasa, din județul Constanța, un producător român reușește să vândă aproape toată brânza în Grecia. Și să nu credeți că este orice, ci chiar Feta, brânza tradițională a grecilor.

Pare greu de crezut, dar în cazul lui Laurențiu Gheorghe, un investitor român care provine dintr-o familie cu tradiție în domeniu, ajunsă acum la a treia generație de producători, lucrurile au venit de la sine.

După ce le-a vândut grecilor lapte colectat din România, Laurențiu le-a luat apoi clienții, cărora le furnizează acum brânză Feta.  

„Vindem tot ce producem. Înainte am făcut colectare lapte materie primă pentru Grecia și apoi mi-a fost ușor să-i conving pe clienți cu produsul nostru. Am lucrat și cu bulgari, croați și germani pe materie primă, dar grecii sunt o nație aparte… Lor le place brânza de la noi, pentru că este rețeta de Feta tradițională, practic este rețeta lor”, a declarat pentru Ziarul Puterea Laurențiu Gheorghe.

Unitatea de producție are o capacitate de 30 de tone, care poate fi extinsă ușor până undeva la 60 de tone. Se produce brânză Feta și iaurt, totul este natural, numai din lapte, cultură de cheag și sare, nimic altceva, după cum spune producătorul.

În fabrică lucrează 14 muncitori, într-o singură tură, materia primă fiind colectată de la fermierii din zonă, dar și din alte regiuni: lapte de vacă, capră și oaie plătit la un preț peste media pieței, după cum spune investitorul.   

Investiția de la Băneasa s-a ridicat la 4,8 milioane de euro, din care o parte au reprezentat fonduri europene.

Fabrica a fost construită lângă vechiul ICIL, unde a lucrat și bunicul lui Laurențiu, pe vremuri, o unitate construită în 1970-1972, care exporta brânză Feta în Grecia și Australia, singura, de altfel, din România. Pe vremuri aici era și un grec numit responsabil de calitatea  produselor, ca să vă dați seama ce importanță se acorda acestei unități.

Acum, tânărul antreprenor, economist de profesie, încearcă să ducă mai departe tradiția acestor locuri și are ca obiectiv să-i obișnuiască și pe români cu produsele sale.

Brânza de la Băneasa nu este nici ieftină, dar nici scumpă, recunoaște producătorul, care vrea să-și facă loc și pe piața locală, iar principalele segmente vizate sunt retailul și HoReCa.