Toate acestea doar în cazul în care Comisia Europeană își va da acordul, căci Bruxelles-ul a devenit de facto managerul CFR Marfă, după cum scrie Club Feroviar.
Comisia Europeană a trimis către România o scrisoare în care își exprimă opoziția față de salvarea CFR Marfă, atitudine pe care o are încă din toamna anului trecut. Autoritățile române, anume Ministerul Transporturilor, continuă însă să facă planuri de salvare.
Ministerul împreună cu conducerea CFR Marfă promovează un proiect de redresare și reorganizare pe plan intern, iar la Bruxelles prezintă o schemă de înființare a unui nou operator de transport, ROFERSPED, l acare să ajungă o parte din activele CFR Marfă.
Comisia nu reușește însă să înțeleagă de ce se dorește continuarea într-un fel sau altul a activității companiei. Mai mult, Comisia cere returnarea sumei de 3,9 miliarde lei de către CFR Marfă statului român, fiind considerată ajutor de stat ilegal.
Nu se știe ce se va întâmpla până la urmă cu CFR Marfă, dar pentru salvarea de la insolvență și faliment este evident că Ministerul Transporturilor va trebui să găsească soluții care sp ocolească prevederile Comisiei Europene.