Scandalul de la metrou: Ministerul Transporturilor evacuează comercianții cu mâna Primăriei de Sector

În această dimineață a început dărâmarea construcțiilor ilegale din stațiile de metrou. Au fost luate în vizor doar stațiile Ștefan cel Mare, Pipera și Iancului. De acțiune s-a ocupat, de fapt, Primăria Sectorului 2 și Poliția Locală a Sectorului 2, nu Metrorex sau Ministerul Transporturilor.

Conform declarațiilor pentru Puterea ale primarului Sectorului 2, Radu Mihaiu, primăria a pus în practică un apel al Ministerului Transporturilor, prin care se cerea eliminarea construcțiilor ilegale din stațiile de metrou.

Spațiile de la metrou aparțin Metrorex, și Ministerului Transporturilor, care este acționarul principal al companiei. Primăriile de Sector și Primăria Generală au doar atribuții de control și pot dispune inclusiv dărâmarea construcțiilor ilegale. Atribuțiile de control sunt împărțite între Sectoare și Primăria Generală, fiind inclusiv stații, precum cea de la Iancului, unde jumătate dintre spații sunt la Sector, jumătate la Primărie.

Numai că în urma acțiunilor de astăzi apar mai multe întrebări decât răspunsuri.

În primul rând, dacă respectivele chioșcuri nu aveau autorizație de construcție, cum au funcționat până acum? Dacă acum sunt ilegale, înseamnă că au fost dintotdeauna ilegale, de acum 15-20 de ani de când au fost ridicate. De ce nu au fost controlate până acum? De ce nu au fost dărâmate până acum?

În al doilea rând, cum s-au putut încheia contracte de închiriere între Sindomet și comercianți dacă respectivele construcții se aflau în ilegalitate? Chiriile au fost încasate ilegal? Până acum de ce nu s-a sesizat nimeni că întreaga activitate de la metrou este ilegală?

În urmă cu 20 de ani, când Traian Băsescu a dărâmat sute de chioșcuri care nu aveau autorizație de construcție, era vorba de spații ale unor persoane private, care deschideau personal magazine sau le închiriau altor persoane private. Dar acum este vorba de statul român prin Ministerul Transporturilor și Metrorex, unde se presupune că nu se desfășoară activități ilegale.

Scandal cu victime colaterale

De fapt, scandalul actual dintre Metrorex și Ministerul Transporturilor de o parte și sindicatul lui Ion Rădoi de cealaltă parte a pornit de la alte probleme. Cum ar fi faptul că Sindomet, compania deținută de sindicatul de la metrou a închiriat spațiile de la metrou și a încasat chiriile cvasi-ilegal. Ca și situația vecină cu insolvența în care se află Metrorex și majorările de salarii.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și liderul sindicatului Ion Rădoi s-au contrat în presă și pe la televiziuni, cu blocat liniile de metrou de o parte și teatralisme de cealaltă.

Numai că de ceartă nu se mai aude nimic. În fapt, ministrul Drulă lovește prin Primării în activitatea comercială supervizată de Rădoi, deși acțiunea de astăzi nu are nicio legătură cu contractele de închiriere ale sindicatului.

Cum putem interpreta acțiunile de azi, ca pe o continuare a războiului dintre Drulă și Rădoi sau ca pe o acțiune normală de control a Primăriei Sectorului 2? Este evident că nu a fost implicat direct Ministerul Transporturilor, deoarece l-am fi văzut în prim plan pe Cătălin Drulă la distrugerea chioșcurilor. Ori acolo nu au fost decât cei de la Primărie și de la Poliția Locală.

Și încă o întrebare: Poliția Locală pe cine ar trebui să amendeze pentru existența construcțiilor ilegale, comercianții sau proprietarul, adică Metrorex? Sau pe cel care a închiriat spațiile în numele Metrorex, sindicatul Sindomet?

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole