Schimbare majoră, în traficul bucureștean. Tramvaiul 5 o să circule până în zona Mall Băneasa

Publicat: 03 aug. 2023, 19:31, de Daria Diaconeasa, în ACTUALITATE , ? cititori
Schimbare majoră, în traficul bucureștean. Tramvaiul 5 o să circule până în zona Mall Băneasa

Linia Tramvaiului 5 o să fie prelungită până în zona Mall Băneasa, acesta va avea patru stații noi, după cum declară Primăria Capitalei.

Astfel, ținând cont de restricțiile impuse de compania națională aeroporturi, CNADR, Primăria Capitalei a cerut executantului studiului de fezabilitate să analizeze varianta introducerii tramvaielor cu alimentare de la sol pentru 4 stații, precum și construcția unui singur fir de circulație în ambele direcții, potrivit G4Media.ro.

Atragem atenția încă de acum că implementarea unor astfel de soluții atipice (precum alimentarea de la sol) ar face acest tronson să fie incompatibil cu restul rețelei, fiind dependent de un tip special de tramvaie și de un set special de condiții tehnice de operabilitate(…)Mai mult, gâtuirea circulației prin implementarea unui singur fir în dreptul aeroportului ar limita drastic frecvența de circulație a liniei 5. Problema devine și mai gravă în contextul viitoarelor extinderi ale liniilor 16 și 36 spre nord via Bd. Barbu Văcărescu (proiect deja aprobat de municipalitate esențial pentru mai buna conectare a nordului orașului).”, este analiza postată de asociația de infrastructură de transport în comun „Metrou Ușor” pe Facebook.

Conducerea STB afirmă pentru g4media.ro că, la cererea Primăriei Capitalei, executantul studiului de fezabilitate trebuie să țină seama de posibilele restricții impuse de compania națională de aeroporturi, CNADR, și că s-a luat în calcul varianta „materialului rulant cu autonomie”.

„Ideea cu alimentarea de la sol, chiar dacă e analizată, nu e fezabilă în condițiile în care tramvaiele nu pot fi interconectate. Analiza trebuie să cuprindă și traseul de la depou la tronsonul de linie pe care va circula, respectiv o analiză cost-beneficiu care cu certitudine n-ar fi fezabilă doar pe un tronson scurt.

Sunt mai multe soluții ce trebuie tratate de către executantul studiului de fezabilitate. Ele trebuie să țină seama de posibilele restricții impuse de compania naționala de aeroporturi, CNADR, însă pot trata și componenta materialului rulant cu autonomie, ceea ce ar reduce costurile cu infrastructura dar le-ar crește pe cele cu achiziția de tramvaie.”, a declarat, directorul general STB, Adrian Criț.