Sectorul 1: Mica modernizare a traficului începe lângă vila primarului Clotilde Armand

Publicat: 31 oct. 2022, 08:01, de Cezar Amariei, în Orașul meu , ? cititori
Sectorul 1: Mica modernizare a traficului începe lângă vila primarului Clotilde Armand

O inițiativă bună, supraînălțarea intersecțiilor pentru a obliga șoferii să reducă viteza, nu a început în Sectorul 1 cu zonele în care au avut loc cele mai multe accidente. Primele locații alese sunt, total întâmplător, cele mai apropiate de vila în care stă primarul Clotilde Armand.

Înaintea începerii noului an școlar, edilul Sectorului 1 anunța o premieră: finalizarea lucrărilor la primele două intersecții supraînălţate (foto), ce obligă șoferii să încetinească în momentul în care vor să le traverseze.

„Până la sfârșitul anului vom avea 35 de astfel de intersecții supraînălțate, primele vor fi construite în zonele unde avem raportate accidente rutiere și în apropierea unităților de învățământ. Sunt măsuri luate pentru a descuraja șoferii care circulă cu viteză peste limita legală. Pentru mine, siguranța tuturor participanţilor din trafic (şoferi, pietoni, biciclişti etc) este pe primul loc”, anunța atunci Armand pe Facebook.

Niciunul dintre criteriile enunțate, respectiv „ zonele unde avem raportate accidente rutiere și în apropierea unităților de învățământ”, nu a fost respectat însă: intersecțiile dintre străzile Londra și Washington, respectiv Roma și Washington, unde au fost făcute primele lucrări, sunt străduțe cu sens unic, cu regim redus de trafic și limită mică de viteză (30km/h), iar cea mai apropiată unitate de învățământ, Colegiul Național Ion Luca Caragiale, este la mai mult de jumătate de kilometru depărtare și are accesul pe o cu totul altă stardă: Calea Dorobanți.

Ce au totuși în comun totuși cele două intersecții? Sunt în cartierul de lux Dorobanți, extrem de aproape de vila din strada Roma în care locuiește Clotilde Armand.

Cum s-au stabilit prioritățile

Am întrebat reprezentanții Primăriei Sectorului 1 care au fost criteriile care au dus la selectarea celor două zone pentru lucrările de modernizare.

„Construirea de intersecții supraînălțate în apropierea unităților de învățământ și în zonele din Sectorul 1 unde au fost raportate accidente rutiere se realizează în baza Hotărârii Consiliului Local Sector 1 privind planul de siguranță rutieră al Sectorului 1 al Municipiului București, adoptată la inițiativa primarului Clotilde Armand.

Acest proiect, demarat în premieră pentru Capitală, face parte dintr-un set mai amplu de măsuri din cadrul Planului de Siguranță Rutieră pe care Primăria Sectorului 1 îl implementează pentru a descuraja șoferii care circulă cu viteză peste limita legală. Măsurile sunt realizate sub supravegherea şi cu consultanţa Brigăzii de Poliţie Rutieră”, neau transmis reprezentanții biroului de presă al Primăriei Sector 1.

Cât privește lucrările, ele au fost făcute de asocierea S.C. Acvatot.R.L.- Anduna Servmob S.R.L. iar valoarea totală a amenajării a fost de 221.000 lei (fără TVA) pentru intersecția străzii Washington cu strada Londra, respectiv 217.000 lei (fără TVA) pentru intersecția străzii Washington cu strada Roma.

„Criteriile de selecție a celor două intersecții supraînălțate au avut la bază informațiile primite de la Brigada de Poliție Rutieră București referitoare la punctele periculoase unde se produc frecvent accidente. Documentațiile tehnice pentru realizarea celor două intersecții au fost avizate de către Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București și Brigada de Poliție Rutieră București”, mai spun reprezentanții Primăriei Sector 1.

Cele mai periculoase intersecții

Lista neagră a nodurilor rutiere din Sectorul 1 arată însă total diferit. Cele mai periculoase intersecții nu sunt în niciun caz cele din liniștitul cartier Dorobanți. Conform datelor prezentate de Poliția Capitalei, ele sunt:

  1. Intersecția bd. Bucureștii Noi/ șos. Chitilei/ Cal. Griviței, unde anul trecut au fost înregistrate patru accidente soldate cu cinci răniți ușor;
  2. Str. Luigi Cazzavillan/ str. General Mathias Berthelot unde anul trecut au fost înregistrate tot patru accidente cu o victimă rănită grav.

Cauza a fost, de fiecare dată, neacordare de prioritate.

În pofida acestor date, cele două zone nu figurează pe lista de priorități a Primăriei Sector 1. La începutul acestei luni, în curs de finalizare erau lucrările de supraînălțare a patru intersecții situate în aproprierea unităţilor de învățământ, respectiv pe străzile Amintirii cu Bacului, Amintirii cu Niagara, Minervei cu Bacului și Minervei cu Niagara. Măcar în aceste situații vorbim de apropierea de unități de învățământ, în zonă fiin Grădinița nr 45 și Școala Gimnazială Alexandru Costescu.