Stare de alertă în Sectorul 1 din cauza gunoaielor. Prefectul Alin Stoica a aprobat cererea

Publicat: 23 iul. 2021, 11:06, de Cezar Amariei, în ACTUALITATE , ? cititori
Stare de alertă în Sectorul 1 din cauza gunoaielor. Prefectul Alin Stoica a aprobat cererea

În Sectorul 1 al Capitalei a fost declarată stare de alertă în urma crizei gunoaielor. Prefectul Capitalei Alin Stoica a anunțat că a transmis către Comitetul Local pentru Situații de Urgență acordul pentru declararea stării de alertă în Sectorul 1.

„Am transmis catre Comitetul Local pentru Situatii de Urgenta acordul pentru declararea starii de urgenta”, a anunțat vineri dimineața prefectul Capitalei.

„Am fost de acord cu măsurile pe care Sectorul 1 le-a clarificat: creşterea capacităţii de răspuns pentru îndepărarea riscului, acumularea de deşeuri necontrolate; crearea unei strategii pe termen scurt pentru a preveni reapariţia acestui fenomen, schimbarea mentalităţii agenţilor economici şi a populaţiei pentru a împiedica abandonarea de deşeuri pe raza Sectorului 1 necontrolat”, a declarat prefectul Alin Stoica.

„Vom monitoriza zilnic, aflăm ce cantitate e ridicată zilnic de fiecare operator, care e cantitatea dusă spre depozitare”, a adăugat Stoica.

Întrebat care este diferenţa faţă de solicitarea precedentă privind instituirea stării de alertă în Sectorul 1, prefectul Capitalei a răspuns: „În 7 iunie a fost o solicitare de stare de alertă pentru că nu se ridicau deşeurile menajere din gospodării, ele nu se ridicau din cauza unui blocaj la sortator. Atunci am găsit o soluţie şi o relaţie directă între Primăria Sectorului 1 şi sortator. Deşeurile produse în gospodării şi de agenţii economici sunt duse conform programului la sortator. Acolo nu mai e blocaj. Blocajul e acum că sunt multe deşeuri pe străzi. Prestatorul nu poate face faţă acestui val de deşeuri. Iar lucrurile trebuie redresate în mod rapid”.

El a precizat că nu va fi reziliat contractul cu Romprest, considerând că această firmă este parte din soluţie.

„În nicun caz nu va fi reziliat contractul cu Romprest, din contră. Cred că Romprest e parte din soluţie, trebuie să presteze serviciile care merg bine, ridicarea gunoiului din gospodării. Pentru ridicarea gunoiului de pe străzi trebuie aduse capacităţi suplimentare. (…) Concret, să existe capacităţi suplimentare, fie proprii, fie o altă firmă care să poate alături de Romprest să rezolve situaţia”, a explicat prefectul.

Starea de alertă se va institui timp de 30 de zile începând cu miezul nopții. Într-un astfel de scenariu, cu Starea de Alertă declarată, consilierii locali ai Sectorului 1 pot decide rezilierea unilaterală a contractului cu Romprest și pot contracta de urgență, fără licitație, serviciile de salubritate astfel încât să elimine cauzele urgenței, adică colectarea deșeurilor de pe străzi și igienizarea Sectorului 1

Context

Alin Stoica anunța joi că face o analiză despre criza gunoaielor din Sectorul 1. Potrivit prefectului, starea de alertă poate fi declarată pe o perioadă de maxim 30 de zile.

Primarul Clotilde Armand ceruse din nou Prefecturii Capitalei declararea stării de alertă pe o perioadă de 30 de zile, din cauza gunoaielor neridicate de Romprest. Potrivit Primăriei, deșeurile nu au mai fost colectate de 20 de zile, ceea ce pune în pericol sănătatea cetățenilor, dar și mediul înconjurător.

Clotilde Armand a cerut și în iunie Prefecturii București declararea stării de alertă în Sectorul 1 din cauza situației sanitare. Edilul șef a trimis o adresă și spune că situația este cauzată „de șantajul și suspendarea colectării gunoiului de către operatorul de salubritate”. Prefectura nu a dat curs cererii.

Întrebat vineri, într-o conferinţă de presă, ce părere are despre instituirea stării de alertă în Sectorul 1, primarul general al Capitalei a explicat de ce a durat atât de mult până la adoptarea deciziei.

E o împărţire de atribuţii în ceea ce priveşte colectarea deşeurilor. Există atribuţia primarului de sector privind colectarea şi selectarea, există atribuţia primarului general în ceea ce priveşte tratarea şi depozitarea. Am consumat foarte mult timp în discuţiile pentru a stabiliza problema în ceea ce mă priveşte, pe atribuţiile pe care eu le am. Am consumat foarte mult timp pentru a stabiliza problema gropii de gunoi la care Bucureştiul să ducă gunoaiele în mod legal. După cum ştiţi, Consiliul General săptămâna trecută a votat hotărârea de Consiliu pentru înfiinşarea acelei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, în urma acestei hotări trebuie sectoarele municipiului Bucureşti să dea hotărârile lor şi după aceea să mergem la Judecătorie să înfiinţăm asociaţia, astfel încât fiecare dintre noi să putem accesa bani europeni. Astea sunt atribuţiile mele pe deşeuri„, a explicat Nicușor Dan.