Trei alimente care ne protejează de melanom

Un recent studiu arată că regimul bogat în nuci, ulei de măsline și leguminoase ar ajuta persoanele suferinde de cancer al pielii să țină această boală sub control și, mai ales, ar potența răspunsul la imunoterapie, transmite Topsante.

Se știe că regimul mediteranean – bazat pe ulei de măsline, nuci și leguminoase, dar și pe fructe, legume și pește – este optim pentru sănătate în general, dar mai ales în lupta contra bolilor cardiovasculare. Iată că același regim mediteranean ar putea fi benefic și persoanelor afectate de melanom avansat, forma cea mai gravă a cancerului de piele.

Potrivit cercetătorilor de la Centrul medical universitar din Groningen (Țările de Jos), regimul mediteranean potențează eficacitatea imunoterapiei în cazul pacienților afectați de melanom, o formă severă de cancer al pielii, a cărui incidență a crescut foarte mult între 2010 și 2018.

Studiul a analizat regimul alimentar al 91 de pacienți afectați de melanom avansat care făceau imunoterapie – medicamente numite inhibitori de punct de control imunitar (ICI). Pacienții care au primit acest tratament și, în același timp, au avut un regim alimentar de tip mediteranean au reacționat mai bine la imunoterapie și, totodată, erau mai susceptibili ca boala să nu se agraveze timp de un an.

„Studiul nostru susține rolul strategiilor alimentare pentru îmbunătățirea rezultatelor și urmărirea pacienților”, precizează prof. Laura Bolte, dietetician și autoarea principală a studiului.

Carnea roșie

Consumul de cereale integrale și de leguminoase reduce în mod semnificativ probabilitatea de a suferi de efectele secundare ale imunoterapiei, cum este colita, o inflamație a colonului. Dimpotrivă, persoanele care consumă multă carne roșie și procesată ar suferi mai multe efecte secundare.

Relația între răspunsul la imunoterapie cu regimul alimentar și microbiomul deschide un viitor promițător și pasionant pentru îmbunătățirea rezultatelor tratamentului, subliniază  prof. Bolte.

Regimul mediteranean înseamnă mult pește, fructe și legume, înlocuirea uleiului de floarea soarelui cu cel de măsline, zilnic câteva nuci și la desert, întotdeauna, fructe.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole