Undă verde pentru prima autostradă România-Serbia! Timişoara-Moraviţa are acord de mediu

Publicat: 07 mart. 2024, 23:07, de Filon Stan, în ECONOMIE , ? cititori
Undă verde pentru prima autostradă România-Serbia! Timişoara-Moraviţa are acord de mediu
Unda verde pentru prima autostrada Romania-Serbia

Veste excelentă pentru șoferii din România, după ce Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş a emis acordul de mediu pentru proiectul Autostrada Timişoara-Moraviţa, prima autostradă care va lega România de Serbia

Așadar, s-a dat undă verde pentru prima autostradă România-Serbia. Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş a emis acordul de mediu pentru proiectul Autostrada Timişoara-Moraviţa, care va trece prin apropierea a 14 localităţi. La intrarea în Serbia va fi construit un nou punct de trecere a frontierei.

S-a dat undă verde pentru prima autostradă România-Serbia

”În cadrul şedinţei Comitetutului de analiză tehnică din data 07.03.2024 Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş a luat decizia de emitere a acordului de mediu pentru proiectul «Autostrada Timişoara» (faza studiu fezabilitate) propus a fi amplasat în extravilan/intravilan UAT Remetea Mare, Recaş, Bucovăţ, Moşniţa Nouă, Giroc, Sacoşu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moraviţa”, precizează Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş, joi, într-un comunicat de presă.

Lungimea traseului este de 73 de kilometri şi include punctul de trecere a frontierei cu Republica Serbia care este prins și el în proiect.

”Principalele lucrări prevăzute în cadrul proiectului sunt următoarele: lucrări de infrastructură şi suprastructură, terasamente (lucrări de săpătură, umplutură, etc.); lucrări de consolidare a terasamentelor (lucrările de consolidare a taluzurilor de rambleu, a terenurilor slabe de fundare şi drenarea apelor subterane); lucrări hidrotehnice; lucrări de artă (construcţia podurilor şi pasajelor, podeţelor etc.); lucrări de construcţie a nodurilor rutiere în zonele intersectate sau ramificare cu alte căi de comunicaţie; lucrări de siguranţa circulaţiei; lucrări de colectare şi evacuare a apelor; lucrări de mediu (ex.: panouri fonoabsorbante, împrejmuire, subtraversări pentru faună etc.); lucrări de realizare a dotărilor specifice infrastructurii rutiere – parcări, spaţii de servicii, centru de întreţinere şi coordonare (CIC), punct de trecere a frontierei; lucrări de mutări şi protejare a instalaţiilor”, se mai arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, proiectul se suprapune parţial cu siturile Natura 2000 Lunca Timişului şi Lunca Timişului şi trece pe lângă rezervaţia naturală Arboretumul Bazoş, la aproximativ 400 de metri.

”Realizarea proiectului nu va afecta integritatea reţelei Natura 2000 şi terenuri naturale cu valoare ecologică ridicată sau zone cu areale naturale ce pot reprezenta habitat pentru diverse specii, urmând a se respecta măsurile de protecţie stabilite prin avizul Agenţiei Naţionale pentru Arii Naturale Protejate”, scrie în comunicat.