Uzina Dacia îşi suspendă activitatea, din nou. Criza componentelor electronice lovește angajații

Publicat: 06 oct. 2021, 19:00, de Mihaela Verdes, în ESENȚIAL , ? cititori
Uzina Dacia îşi suspendă activitatea, din nou. Criza componentelor electronice lovește angajații
Renault [va micșorat producția de mașini

De vineri, 8 octombrie, aproape 11.000 de salariaţi ai uzinei Dacia, din judeţul Argeş, vor rămâne acasă. Fabrica își întrerupe activitatea, din cauza crizei componentelor electronice, care afectează industria mondială de profil. În primele două zile ale acestei săptămâni la Dacia nu s-a lucrat, din aceleaşi motive.

Salariaţii de la Dacia au fost anunţaţi că de vineri vor sta acasă, din cauza lipsei de componente electronice.

Afectaţi sunt aproximativ 11.000 de salariaţi, care reprezintă aproape 90% din totalul angajaţilor uzinei, a declarant liderul sindicatului din uzina de automobile, Viorel Ungureanu, pentru News.ro

Oamenii vor fi plătiţi pentru perioada nelucrată efectiv cu 85% din salariu, conform Contractului Colectiv de Muncă. Săptămâna aceasta, angajaţii de la Dacia nu au lucrat luni şi marţi, din aceleaşi motive.

Uzina Dacia a întrerupt activitatea în mai multe rânduri

Vineri, în uzină se vor desfăşura acţiuni de mententanţă, logistică sau recepţie piese.

„Este o situaţie de incertitudine, care nu poate fi prevăzută. Lipsesc piese electronice, calculatoare, casetofoane, ceea ce noi numim, la modul general componente electronice”, a declarat Viorel Ungureanu.

Uzina de la Mioveni este cel mai mare producător industrial al Ro­mâ­niei şi cel mai mare exportator. De la începutul anului, Dacia a întrerupt activitatea în mai multe rânduri, tot din cauza lipsei pieselor electronice. În total sunt 25 de zile fără producţie, din cauza lipsei microcipurilor.

Ultimele opriri au fost chiar în primele zile ale lunii septem­brie. Cele 25 de zile în care Dacia a fost oprită înseamnă aproape 40.000 de maşini lipsă, cu o valoare de piaţă de circa 600 mil. Euro, arată calculele ZF.ro. Criza nu afectează doar industria auto, ci tot lanţul care include firmele de transport, mai ales cele implicate în transportul internațional.