Avertismentul fostului șef PlayStation: Prețurile jocurilor video, pe cale să crească semnificativ
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/01/geforce-frames-win-games-cod-warzone-gsync-600-p@2x.jpg)
Sean Layden, fostul președinte al PlayStation Studios, avertizează că industria jocurilor video se apropie de un moment decisiv în privința prețurilor. După două decenii în care tariful de bază al titlurilor a rămas aproape neschimbat, creșterea costurilor de producție și inflația fac inevitabilă scumpirea.
Costuri uriașe, presiune pe editori
Layden subliniază că dezvoltarea unui joc AAA poate ajunge la 200-250 de milioane de dolari. În aceste condiții, pentru ca un titlu să fie profitabil, ar trebui să vândă peste 25 de milioane de exemplare – o performanță realistă doar pentru studiouri de talia Rockstar Games. „Dacă nu ești Rockstar, nu te poți baza pe astfel de cifre”, a precizat Layden într-un interviu acordat publicației GamesIndustry.
Temându-se să nu piardă din public prin scumpiri bruște, marii editori de jocuri video au preferat până acum să-și majoreze veniturile prin ediții premium și microtranzacții, chiar cu prețul reducerii marjei de profit. Această strategie a dus însă la un număr tot mai mare de continuări și titluri inspirate din succese anterioare, în detrimentul ideilor noi.
Primele scumpiri au început deja
Nintendo a fost prima companie care a ridicat prețul de bază la 80 de dolari pentru un joc, deschizând drumul către o posibilă schimbare generală. Microsoft este pregătită să facă același pas, însă a fost nevoită să dea înapoi după reacții negative: titlul „The Outer Worlds 2” a fost redus de la 80 la 70 de dolari în urma criticilor masive online.
Take-Two Interactive, compania-mamă a Rockstar Games, a fost unul dintre pionierii scumpirilor încă din 2020, crescând prețul de la 60 la 70 de dolari și influențând întreaga piață.
Analiștii estimează că „Grand Theft Auto VI” ar putea avea un preț de lansare de până la 100 de dolari, ceea ce ar putea determina întreaga industrie să adopte tarife mai mari. În opinia experților, dacă jocul va avea succes comercial, majoritatea editorilor vor urma acest model, transformând 2025 într-un an de cotitură pentru prețurile din gaming.