Care este diferența dintre un magazin Auchan din Franța și unul din România. Ce spune un șef din ANPC

Publicat: 11 dec. 2021, 12:45, de Viorela Pitulice, în ECONOMIE , ? cititori
Care este diferența dintre un magazin Auchan din Franța și unul din România. Ce spune un șef din ANPC

Controalele derulate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) la marii retailerii, în ultima perioadă, au scos la iveală o serie de abateri, chiar și la cei mai importanți jucători de pe piață, afirmă Paul Anghel, director general în cadrul instituției. Mai mult, el atrage atenția că există diferențe mari între modul în care aceștia își desfășoară activitatea în țara de origine și cea de la noi.

Ca să te convingi de acest lucru nu trebuie decât să intri într-un magazin din Vest, de exemplu, iar diferențele se văd de la distanță. Paul Anghel spune că a fost recent în Franța și a intrat într-un hipermarket Auchan, iar ceea ce a văzut acolo l-a impresionat de-a dreptul în sensul bun al cuvântului.

“Am intrat într-un hipermarket Auchan și am descoperit cu plăcere faptul că în Franța modul de comercializare, vitrinele frigorifice și toate celelate nu prezentau abaterile care erau în România. (..) Le spuneam celor de la Auchan că în Franța am descoperit că vitrinele asistate se înlocuiesc o dată la 5-8 ani. Cele care există în România, în acest moment, probabil că depășesc aceste durate medii, duratele maxime de utilizare”, a declarat Paul Anghel în cadrul unei conferințe destinate industriei alimentare desfășurate la Cluj.

El spune că îngrijorarea față de aceste vitrine asistate este legată de faptul că există posibilitatea să contamineze anumite produse comercializate în vrac, cu efecte grave asupra sănătății consumatorilor.

Ce se întâmplă la raionul de fructe și legume

În același timp, reprezentantul ANPC mai precizează că nu a putut să nu remarce și faptul că fructele și legumele expuse la comercializare erau, în mare parte, de origine națională, ceea ce nu se poate vorbi și în cazul nostru.    

“Le-am atras atenția că în România sunt destul de puține legume și fructe din producția internă, au spus că nu există o constanță în calitate și bineînțeles sezonalitatea își spune cuvântul, de aceea nu am găsi acele fructe“, a mai declarat reprezentantul ANPC.

După cum se știe, după controalele desfășurate în ultima perioadă de ANPC, marii retaileri au venit la discuții. În această săptămână de exemplu, într-o zi au fost reprezentanții lanțurilor cu acționariat german, în alta cei cu capital francez, cele mai afectate după câte se pare de acțiunile inspectorilor ANPC. În piață s-a vorbit și de presiuni venite din partea ambasadelor străine, însă reprezentanții Autorității au respins aceste informații.