Așa-zișii “șmecheri” ai economiei, pentru a scăpa probabil de ochii curioșilor și de mâna lungă a legii, și-au redus prin artificii financiare profiturile obținute în România și fie le-au mutat în țările de origine, fie le-au plimbat prin vehicule fiscale în paradisuri de unde și comisiilor rogatorii le-ar fi greu să le mai identifice, scrie Solid News.
Lista cuprinde nume grele din mediul de afaceri românesc, companii care cheltuie sume uriașe pe imagine, PR, interviuri cu directori de succes, participări la evenimente caritabile sau implicări sociale. Toate, de ochii lumii! Pentru că adevărată latură socială este ocolită sistematic. Calcularea și plata corectă a taxelor și impozitelor către români reprezintă cea mai onestă formă de recunoștință adusă statului român și românilor, de care se leagă vânzările gigantice realizate aici.
Fostul șef al ANAF, Lucian Heiuș, a susținut că, în primele cinci luni din acest an, diferența dintre sumele care trebuiau colectate și cele încasate efectiv era de aproape 9 miliarde de lei, din care cea mai mare parte (aproape 8,5 miliarde de lei) provine de la, hopa!, Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili. Adică de la CĂPUȘELE menționate de noi în episodul precedent și de la cele pe care le veți descoperi în episoadele care urmează.
Dar cine credeți că este în continuare șef la DGA Mari Contribuabili? Ați ghicit, același Ionuț Mișa, pesedistul care pică în picioare încă de pe vremea când era ministru de Finanțe pus în funcție și susținut de Liviu Dragnea. Însă pandemia a trecut, liderul PSD s-a schimbat, numai Mișa a rămas la datorie din 2019 să gestioneze (execrabil) relația cu marii așa-ziși contribuabili, în realitate evazioniști fără scrupule.
Lista care urmează vizează RETAILERII care au declarat marje de profit ridicole în funcție de cifrele de afaceri gigantice realizate în România. Veți regăsi și două companii cu capital majoritar românesc. În cazul acestora, suspectăm că profiturile nu sunt mutate în țara-mamă (ce bine ar fi!), ci mai degrabă iau drumul paradisurilor fiscale greu de accesat de către oamenii legii.
Mingea este la angajații ANAF și Ministerul de Finanțe – care tocmai aflăm că se revoltă spontan pentru că își pierd beneficiile bugetare, deși rezultate nu prea produc. Este rândul lor să verifice cum anume acești coloși ai retailului realizează profituri insignifiante la cifre de afaceri uriașe.
ă începem, așadar, tema de casă pentru dl. Ionuț Mișa și subalternii săi, pentru a nu se plictisi în minivacanța bugetară:
Romania Hypermarche SA (operează hipermarketurile Cora și magazinele Cora Urban. Tranzacția prin care operațiunile din România sunt preluate de către Carrefour este în analiza Consiliului Concurenței):
Flanco Retail SA:
Artima SA (divizia Carrefour care operează supermarketurile Carrefour Market și Expres):
LPP România Fashion SRL (operează magazine de fashion, sub brandurile Reserved, Cropp, House, Mohito și Sinsay):
METRO Cash & Carry Romania SRL:
Dante International SA (cel mai mare magazin online, eMAG):
Auchan Romania SRL:
Altex Romania SRL:
Mega Image SRL:
Columbus International SRL (divizia Carrefour care operează fostele magazine Billa, cumpărate de la grupul german Rewe):
Lagardere Travel Retail SRL (300 magazine, cu un portofoliu de 7 branduri proprii – Inmedio, Relay, Hub Convenience, 1 Minute, SoCoffee, Pizza LaMia Stazione si Natoo):
IKEA Romania SA:
REWE ROMANIA SRL (magazinele Penny):
Selgros Cash & Carry SRL:
Hornbach Centrala SRL:
iStyle Retail SRL (magazinele care comercializează produse Apple):
Carrefour Romania SRL (divizia Carrefour care operează hipermarketurile Carrefour):
H&M Hennes & Mauritz SRL:
dm drogerie markt SRL:
Liderii pieței de comerț cu amănuntul, Lidl Discount SRL și Kaufland Romania SCS, se află la o marjă de profit de puțin peste pragul marjei de profit stabilit în această analiză, de 5%.