Metroul de Otopeni. Al doilea utilaj de forare a ajuns în țară. Când încep lucrările

Publicat: 31 oct. 2023, 21:30, de Florentin Lucaniuc, în ECONOMIE , ? cititori
Metroul de Otopeni. Al doilea utilaj de forare a ajuns în țară. Când încep lucrările

Al doilea utilaj TBM care va lucra la prima secțiune a Magistralei de metrou M 6 Gara de Nord-Aeroport Otopeni a fost livrat din Turcia în Portul Constanța.

 Lucrările efective pentru forajul celor două galerii dinspre zona Băneasa (Tokyo) spre stația 1 Mai și Gara de Nord vor începe, cel mai probabil în primăvara anului viitor. În noiembrie, constructorul ar trebui să înceapă organizarea de șantier, după ce Ministerul Transporturilor emite Autorizația de Construire.

Compania de Drumuri  (CNAIR) anunță că transporturile agabaritice se desfășoară până vineri, 3 noiembrie, pe traseul Constanța – Hârșova – Urziceni – București, iar lățimea maximă a piesei (diametrul utilaj TBM) este de 6,6 metri. Transporturile merg pe DN 2 A pentru că la Podul Fetești sunt lucrări, iar lățimea nu permite trecerea pe la stațiile taxare. „Agigea RORO PTF – DN39A – DN39 – A4 – DN2A – Giurgeni – DN2A – Urziceni – DN2 – DN Centura București – Intersecție DN Centura București/DJ200B. Vehiculele transportă piese metalice. Lățimea maximă a vehiculelor este de 6,6 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate cu OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră”, arată un comunicat CNAIR privind transportul unui utilaj TBM pentru M6.

Utilajul este compus din 28 de piese și are o greutate totală de 726 de tone. Lungimea totală este de aproximativ 100 de metri și poate avansa 10-15 metri/zi. Utilajul are un diametru de 6,57 metri. Sunt două scuturi TBM (Tunnel Boring Machine) ale asocierii de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol care vor lucra pe secțiunea I Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo). Contractul a fost semnat în martie 2022 pentru 1,2 miliarde lei (lucrări la structură stații și galerii), iar durata este de 48 de luni pentru proiectare și execuție.

Pentru lotul 2 Băneasa – Otopeni, contractul cu Asocierea Gulermak-Somet este în etapa de proiectare. Contractul are o valoare de 1,3 miliarde lei, iar durata este de 48 de luni din care 12 pentru proiectare și 36 pentru execuție și include structura stațiilor și tunelurile, fără finisaje sau instalații. Secțiunea 2: Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații:

– Washington

– Paris

– Bruxelles

– Otopeni

– Ion I.C. Brătianu

– Aeroport Otopeni

Metrorex a desemnat asocierea Gulermak – Somet câștigătoare a licitației pe 28 februarie. Contractul de aproximativ 1,3 miliarde lei este finanțat dintr-un credit luat în 2010 de la Banca Japoniei și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații (nu este un contract la cheie precum metroul din Cluj-Napoca). Somet este unul dintre constructorii români care a lucrat la stația Tudor Arghezi din sectorul 4 pe M2 Berceni – Pipera.